Kako je GSP dočekao septembar 2000. i 2020. godine? 1Foto: Beta/Milan Timotić

Da li je Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd spremno dočekalo septembar 2000. i 2020. godine, ili su Beograđani radije išli peške?

Gradsko saobraćajno preduzeće tokom godine menja režim rada kako bi pratilo potrebe građana. Na jesen 2000. godine proređene linije su se pojačavale zbog školaraca koji su se vratili u klupe, ali i zaposlenih koji su završili letnje odmore.

„Od 233 vozila u saobraćaju koliko smo zatekli na dan uvođenja privremenih mera Vlade Srbije, na letnjem redu vožnje imali smo 380 od 400 vozila dnevno, a od danas će biti 568“ – izjavio je tadašnji v.d. generalni direktor GSP-a, Zoran Milošević.

On je tom prilikom istakao da se očekuje isporuka još 40 Mercedesovih vozila i 15 trolejbusa iz ruskog Engelsa. Uz ovo pojačanje, trebalo je postići očekivanih 580 tehnički ispravnih vozila.

„Posle isporuke remontovanih 50 autobusa iz Ikarbusa, očekuje se postepeno pristizanje naručenih stotinu vozila ovog proizvođača“ – rekao je Milošević, i dodao da u će u oktobru stići još 10 FAP autobusa.

GSP teži, kako je rečeno, da red vožnje očuva ispravnim vozilima kako bi se sprečila popodnevna „ispadanja“.

„Posebna pažnja u planiranju javnog reda vožnje posvećena je prigradskom prevozu, koji je najkritičniji. Sa dolaskom novih vozila, većina će biti upućena na ove linije jer su centralni delovi grada solidno „pokriveni“ tramvajskom i trolejbuskom mrežom. Smatram zato netačnim navode pojedinih glasila da će Beograđani na jesen ići pešice. Prevoza će biti i biće bolji nego ranije“ – preneo je list Danas reči direktora GSP Beograd.

Od ovakvog preseka stanja proteklo je gotovo 20 godina, a za to vreme javni prevoz prestonice doživeo je brojne transformacije.

Kako je Beograd danima bio jedan od najzagađenijih gradova na svetu, na samom početku 2020. godine, iz gradskih vlasti i GSP stižu poruke o ambicioznom i skupom planu o prelasku na zelenu energiju.

„U narednom periodu, tokom sledećih godina, za svaku novu nabavku autobusa uslov će biti pogon na alternativna goriva umesto dizela“ – rekao je direktor GSP Beograd Radiša Momčilović, i dodao da će preduzeće dati „maksimalan doprinos da vazduh u Beogradu bude čistiji“.

Beograđani bi sigurno sve mane prevoza oprostili, onda kada je tokom vanrednog stanja prvo ukinut, a onda donete restrikcije o korišćenju uz posebne dozvole. Mir i tišinu neverovatno pustih ulica narušavao je poneki automobil, i oni koji imaju privilegiju ili iz nužde moraju da se voze taksijem.

Bezuspešne egzibicije vlasti i Kriznog štaba da se organizuje prevoz završile su se prebacivanjem odgovornosti na putnike – obaveznom nošenju maski i molbom da se određenim redom koriste ulazna i izlazna vrata vozila.

Uz protivepidemijske mere na koje smo već, manje-više, navikli, dočekao nas je „radni“ septembar sa novim obećanjima iz GSP-a da će prevoz besprekorno funkcionisati.

Kako tvrdi Sekretarijat za javni prevoz i GSP, praćen je broj putnika u prevozu na osnovu čega je prilagođen režim rada.

Veći broj vozila biće na linijama: 17, 18, 23, 29, 33, 37, 48, 56, 95, 511 i 551, kao i na prigradskoj liniji 441.

Prevoz putnika će se od 4. septembra obavljati sa 1.371 vozilom na gradskim linijama i sa 259 vozila na prigradskim i lokalnim linijama, saopštio je Sekretarijat.

Izradu sadržaja podržala Ambasada SAD u okviru projekta “Digitalizacija arhive Danasa”. Stavovi izneti u tekstu su stavovi autora i nužno ne izražavaju stavove Vlade SAD.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.