Karađorđeva saobraćajno rešenje korak unazad 1Foto: Fonet/Nenad Đorđević

Rekonstruisana Karađorđeva ulica, koja bi prema najavama u saobraćaj trebalo da bude puštena oko 1. septembra, pešacima će pružiti širok slobodan pojas za kretanje, što je i bio cilj nove regulacije.

Saobraćajno rešenje, sa druge strane, već pokazuje propuste na čijem će udaru biti vozači i javni prevoz, a kako će zaista da funkcioniše ostaje da pokaže praksa. Za sada, stručnjaci ocenjuju da je novo uređenje saobraćaja „korak unazad“ u odnosu na prethodno, piše portal Beobuild.

„Za pešake, ova rekonstrukcija biće vrlo korisna, jer su oni jedini nesporni dobitnici u ovom projektu. Smisao rekonstrukcije i nove regulacije bio je da se saobraćaj razdvoji od zgrada u Karađorđevoj ulici. Oslobođen prostor stvara široku pešačku stazu uz izgrađenu stranu ulice, koja je preduslov za dalji razvoj ove istorijske četvrti. Tu se pre svega misli na integraciju i kontekstualno povezivanje delova kao što su Kosančićev venac, Savsko pristanište i Savamala, pa je planirano i uređenje velikog stepeništa, kao i izgradnja novog platoa koji će stepenište povezati sa rekom“, objašnjavaju autori teksta na tom stručnom portalu.

S druge strane, oni navode da novo rešenje uvodi još jedno ukrštanje automobila i tramvaja, pa će nakon rekonstrukcije umesto jednog postojati dva.

„Na udaljenosti od samo 230 metara nalaze se dva prestrojavanja drumskog saobraćaja preko tramvajske baštice, što je krajnje upitno rešenje u već prometnoj ulici“, navodi Beobuild i dodaje da će time biti pogođeni i vozači i javni prevoz, jer je to „potencijalno novo usko grlo“.

Sa portala Beobuild skreću pažnju na još jednu „neshvatljivu omašku u projektovanju“, koja je postala vidljiva kako su radovi odmicali a pojavljivale se konture nove sabraćajnice.

„Proširenje kolovoza za privremeno zaustavljanje turističkih autobusa prelama uski trotoar na neverovatan način, da sa udaljenosti podseća na štetu od zemljotresa ili klizišta. Kada priđete bliže ipak vidite da su dva dela trotoara povezana stazicom, koja ih poprečno povezuje pod pravim uglom. Prosto neverovatno da ovako nesto nastane u novogradnji, na mestu bez fizičkih ili drugih ograničenja. Da ne govorimo o oštrim ivicama na parkingu za autobuse i problemima koji mogu nastati pri parkiranju više vozila. Veliki propust i sramota za projektante“, zaključuju autori teksta. Ipak, kako kažu, vidni nedostaci neće uticati na saobraćajni značaj tog pravca dugoročno, s obzirom da je Karađorđeva ulica direktna veza sa Beogradom na vodi i terminal rečnog turizma.

Podsećanja radi, kraj prvog međuroka u rekonstrukciji najavljen je za početak septembra, kada bi trebalo da budu završene saobraćajne površine, a ulica otvorena za automobile i tramvaje. Ostatak radova uključuje popločavanje, ozelenjavanje i opremanje mobilijarom, a oni će biti nastavljeni do kraja ugovorenog roka, odnosno do januara 2020. godine. Do sada su, navodi Beobuild, na najvećem delu deonice postavljene nove tramvajske šine, završeni radovi na podzemnim hidrotehničkim instalacijama, a u toku su radovi na izgradnji trupa saobraćajnice i nosećih slojeva, kao i betoniranje preostale tramvajske podloge i postavljanje kontaktne mreže.

 

Radovi vredni 712 miliona dinara

Ukupna dužina deonice Karađorđeve ulice na kojoj se izvode radovi, od Brankovog mosta do Pariske, iznosi oko 700 metara, rekonstrukcija treba da obuhvati i uređenje rečnog keja i zelenih javnih površina. Vrednost radova ugovorena je na 712 miliona dinara bez PDV-a, a izvodi ih konzorcijum koji čine „Energoprojekt-niskogradnja“ u saradnji sa lazarevačkim preduzećem „Bauwesen“ i francuskim „Colas Rail“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari