Bili smo na sajmu polovnih automobila - tamo gde četvorotočkaši još imaju dušu (FOTO) 1foto: A. Latas/ Danas

Na Novosadskom sajmu minulog vikenda održana je četvrta Auto moto berza polovnih vozila, manifetacija koja okuplja najraritetnije modele četvorotočkaša na jednom mestu.

Na svoje su tako došli razni kolekcionari, ljubitelji oldtajmera, motociklisti, kamiondžije, ali i kompanije koje proizvode nove modele sa najsavremenijom tehnologijim. Odnosno svi zaljubljenici u automobilsku industriju.

„Manifestacija se održava po četvrti put i ono što uporno ponavljam je da suština održavanja ove priredbe nije ekonomska ili trgovinska. Ovde je suština u nečemu drugom – socijalnom momentu, gde svi oni koji čine moto svet upravo kroz ovu manifestaciju imaju priliku da se prikažu, predstave ono što rade, čuje se njihov glas, njihovi problemi, njihovi projekti i zbog toga je ideja Auto moto berze specifična“, rekao je Marko Topo, predsednik Saveza vozača Vojvodine i organizator Auto moto berze.

Berza polovnih automobila zauzela je impozantan izlagački prostor od 16.000 metara kvadratnih, Halu “Master”, Halu 1, Aulu i otvoreni prostor Sajmišta.

Bili smo na sajmu polovnih automobila - tamo gde četvorotočkaši još imaju dušu (FOTO) 2
foto: A. Latas/ Danas

Količina automobila od kojih se mogla napraviti priča verovatno prelazi troznamenkasti broj, ali ono što je nama „na prvu“ privuklo pažnju je staro vatrogasno vozilo marke Fiat iz 1934. godine, premijerno prikazano u javnosti od kada je restaurirano.

„Ovo vozilo smo našli kod vatrogasnog društva u Kotoru 1994. godine, zahrđalog i zaraslog u šipražje, doneli ga u Novi Sad i nismo znali šta ćemo sa njim. Došli su kupci iz Beograda koji su imali nameru da ga preseku i prednji deo stave u kafić. Kao da su me uboli u srce. Pojavi se na sreću jedan moj drugar koji je želeo njime da se bavi i prebacimo vozilo u Vrčin kod njega. On ga je polako radio punih 15 godina“, rekao je Miroslav Mihailović iz Novog Sada.

Svi delovi koji se vide na vozilu su i bili na njemu, sem nažalost motora, kojeg je gotovo nemoguće pronaći, a kad se to i desi, užasno je skupo.

Mihailović se potrudio da sazna sudbinu svog vatrogasca. Ratne 1942. godine stigao je iz Italije u Istru, a kad su se Italijani predali, kao ratna reparacija našao se u Crnoj Gori, gde je decenijama služio u gašenju požara u Boki Kotorskoj i okolini.

Dodaje i da računica ovde ne postoji, nisu u pitanju ni uloženi novci, nego nenormalna količina vremena i ljubavi.

Jedan od najstarijih automobila na koji smo naišli je „Willys knight“ sa motorom od 2900 kubika, snage motora 53 konjske snage i deklarisane brzina 93 kilometara na sat.

„U osnovi je dvosed, ali ima dva pomoćna sedišta kako su ih mangupi još u vreme proizvodnje ovih automobila zvali „sedišta za taštu“. Svako voli da vozi novije, tako sam ja menjao svoj stari auto iz 1913. za ovaj iz 1927. godine. Nisam radio ništa na njemu, jednostavno smo se menjali. Vozim ga najčešće na skupove oldtajmera. Učestvovao je u nekoliko filmova i serija, ima dobru karijeru“, rekao je Branko Bogdanović, jedan od najpoznatijih ljubitelja oltajmera u Novom Sadu.

Kako kažu, ako je flaša od kole, a čep od fante, unutra je sigurno rakija, tako i ako vidite juga sa motorom skoro pa „formule“ priča je sigurno zanimljiva.

Na takvog crvenog Juga naišli smo u drugoj hali gde su posloženi malo noviji automobili, bliže ovom našem veku.

Vlasnik neobičnog vozila je Nemanja Tegeltija, sa Youtub kanala „Pokvario auto“.

„Ovaj Jugo trenutno ima dvesta konja i ne znam koliko juri. Ne usuđujem se da probam, pošto je više njih je radilo auto pre mene. Obične su kočnice napred, nazad su doboši, trebaš ti njega i da zaustaviš, jer preko dvesto na sat može da ide sigurno. Kad završim sve, probaćemo ga. Prvi auto mi je Jugo i ta ljubav tako krene. Sad imam dva jugića i dve honde“ kaže Tegeltija.

Bili smo na sajmu polovnih automobila - tamo gde četvorotočkaši još imaju dušu (FOTO) 14
foto: A. Latas/ Danas

Nebo autobomila iscrtano je likovima iz crtanih fimova jer Nemanja voli kada se nešto nerealno dešava, baš kao u crtićima, ali i njegovim automobilima.

Kako dodaje, polovni automobili koje nije lako naći uvek imaju svoju vrednost.

„Evo ovaj Nisan 350Z je negde oko 10.000 evra u Srbiji, u Evopi je preko 30.000 evra. Ljudi to čuvaju, kad dođe vreme, vredeće i više. Oni samo dobijaju na vrednosti, jer su izašli u vreme kada je tehnologija dostigla maksimum, kao i snaga, pouzdanost i estetika. Kad pogledaš ova nova kola sve je puno elektronike,opreme, baterija, sve su teži i glomazniji, auto nekako gubi svoju dušu. Gubi se osećaj između vozača i auta“ smatra Tegeltija.

Kako sam ostavio nervozni BMW iza sebe

Nemanja nam otkriva da je bilo momenata kada je na svom jugiću stisnuo gas.Vozio je auto-putem, u desnoj traci je bila kolona kamiona i svi su ih zaobilazili bržom trakom.

„Polako se svi sklanjaju i meni se otvara put. Dajem malo gas i vidim Fiat 500L, unutra dve plavuše koje me gledaju i nije im baš jasno kako ih prestižem. Lep osećaj mi kvari neki sportski BMW koji mi blica iza. I tad odlučim da ga potopim. Iz pete ubacim u treću i moj Jugo počne da bljuje vatru. Ostavio sam ih sve u oblaku crnog dima, jer je auto trenutno na prebogatoj smeši“, priseća se Tegeltija.

Više informacija iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.