BIP tvrdi da je odluka o zabrani reklame apsurdna 1Foto: FoNet/ Božidar Petrović

Odluka REM-a da zabrani emitovanje BIP-ove reklame je apsurdna, jer se ona ne emituje više od 10 dana.

U vreme dok je bila na malim ekranima, od 25. aprila do 25. maja, nismo dobili nijednu pritužbu, kritiku ili zamerku na sadržaj – kaže za Danas Dada Ratković, šefica kabineta kompanije M-6, zastupnice Beogradske industrije piva, komentarišući odluku REM-a namenjenu emiterima. U njoj se navodi da se u reklami za pivo koriste melodije dečje pesme i time posredno utiče na decu i maloletnike.

„Oglasna poruka za BIP pivo sadrži vizuelno prikazivanje koje može da navede ili asocira na opasno ili drugo protivdruštveno ponašanje“, naveo je REM, uz konstataciju da je BIP prekršio odredbe Zakona o oglašavanju.

– Za odluku REM-a saznali smo iz medija. Naravno da ćemo je poštovati, ali, naglašavam, sa emitovanjem spota smo završili pre 10 dana. Začuđujuće je da REM to nije znao, kao i da nam niko nije skrenuo pažnju da kršimo odredbe Zakona o oglašavanju, jer zaista ne znam koje su to odredbe u pitanju – ističe Ratković.

U spornoj reklami emituje se dečija pesma „Sve što raste, htelo bi da raste“. Ta pesma je himna manifestacije „Radost Evrope“, a autorska prava nad njom imaju kompozitor Sanja Ilić, čiji otac Aleksandar je napisao melodiju, i reditelj Miloš Radović, sin Duška Radovića, autora stihova.

– Mi smo potpisali ugovor sa BIP-om, dali smo im dozvolu da koriste melodiju i reči. Rekli su nam da će uraditi nove aranžmane, da će biti lepa i vesela reklama i u tome nema ničeg spornog. Odluku REM-a ne bih komentarisao, jer to nije moja priča i ne bih se time bavio – kaže za Danas Sanja Ilić.

Pažnju na spornu reklamu javnosti je skrenuo filmski kritičar i radijski voditelj Milan D. Špiček u autorskom tekstu u Danasu objavljenom prošle sedmice. „Znači, počelo je. Prvo pivo za naš naraštaj, zatim, verovatno sledi vinjak ili rakija, a u stvari sve se svodi na „beton“ i svice, pivo koje raste i treba da raste a koje se seče sa nekom žestinom u ime mladih pivopija i budućih alkosa“, naveo je Špiček, konstatujući ironično da se time verovatno priprema teren za Dečiji bir fest. Priča o reklami bi, dodao je, bila groteskna, da nije reč o prvim rečima himne „Radosti Evrope“ najznačajnijeg evropskog dečijeg festivala koji je osnovala Donka Špiček, Milanova sestra. On je zamerio Sanji Iliću i Milošu Radoviću što su ustupili autorska prava i „uzeli lovu od Beogradske industrije piva“.

Osuda

Dečiji kulturni centar (DKC) Beograd saopštio je povodom odluke REM-a da ne polaže autorska prava na pesmu „Sve što raste, htelo bi da raste“, ali da osuđuje neprimerenu upotrebu te pesme u svrhu medijske kampanje BIP-a.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari