BIRODI: Mediji da ne objavljuju istraživanja javnog mnjenja ako se ne zna naručilac istraživanja 1Novine, štampa, mediji, print

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) pozvao je danas medije da odbiju da objave rezultate istraživanja javnog mnjenja, ako onaj koji daje rezultate ne dostavi podatke „ko je naručilac istraživanja, ko je sproveo istraživanje, u kojem periodu i sa kojom tehnikom su prikupljeni podaci, u kojem uzorku, sa kojom uzoračkom greškom“.

„Izostanak ovih podataka daje mogućnost REM-u da sankcioniše medije, što on doduše sistematično i sistemski ne radi čime se otvara mogućnost manipulacije istraživanjima, odnosno što onima koji koriste istraživanja javnog mnjenja daje mogućnost da se istraživanja javnog mnjena koriste u propagandne svrhe, a ne za istraživanje stavova javnog mnjenja kao osnov za dijalog u društvu na teme kojima se istraživanje bavilo“, navodi BIRODI u saopštenju.

U saopštenju se dodaje da nema obaveze novinare da objave podatke o istraživanju „ako nemaju informaciju o nazivu agencije koja je sprovela ispitivanje, naručilaca ispitivanja, broju ispitanika, vremenu kada je ispitivanje obavljeno, ali i pitanja koja su postavljena ispitanicima“.

BIRODI navodi da će o ovoj praksi u Srbiji izvestiti Svetsku asocijaciju za istraživanja javnog mnjenja, uz ukazivanje na ostale elemente deprofesionalizacije profesije istraživača javnog mnjenja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari