N1 i Nova beleže rekordnu gledanost: Građani biraju istinu 1Foto: BETAPHOTO (AP Photo/Antonin Utz)

N1 je ubedljivo najgledaniji kanal u SBB mreži, a zajedno sa Novom u poslednje dve nedelje beleži izvanredne rezultate gledanosti. Iako je došlo do promene u vlasničkoj strukturi SBB-a i proširenja programske ponude sa 45 novih kanala, zvanična merenja pokazuju da građani Srbije jasno prepoznaju i biraju nezavisno, profesionalno i tačno informisanje.

N1 je bio najgledaniji kanal u mreži gotovo svakog dana u ovom periodu. Poseban vrhunac zabeležen je 15. aprila, tokom direktnog prenosa dolaska studenata-biciklista u Strazbur, kao i dočeka njihovih kolega u Kraljevu. Tog dana, N1 je imao 21,05% share a njihov program su građani pratili i ispred RTS-a u Takovskoj i na Košutnjaku.

Paralelno s tim, Nova je takođe bila u u vhu gledanosti i pozicionirala se na trećem mestu, odmah iza javnog servisa.

N1 i Nova beleže rekordnu gledanost: Građani biraju istinu 2

Ekipe N1 i Nove pratile su studente na putu do Strazbura. Dok je novinar Nove, Radovan Seratlić, vozio bicikl sa studentima, reporterke N1 Ksenija Pavkov, Ana Opačić i Žaklina Tatalović izveštavale su o dirljivim i emotivnim dočecima u Mađarskoj, Austriji, Nemačkoj i na kraju u Francuskoj, prenoseći slike solidarnosti i toplog dočeka naših studenata gde god su stali, a koje su retko viđene u domaćim medijima.

Građani biraju slobodne i profesionalne medije, i biraju ih masovno. U danima kada su naši reporteri radili posao koji niko drugi nije radio – mi smo bili najgledaniji.

U tom svetlu, posebno zabrinjava što Yettel, uprkos tome što je deo e&PPF Telecom Group – iste kompanije koja poseduje ekskluzivna prava na distribuciju kanala United Media u Srbiji – i dalje odbija da uvrsti N1 i Novu u svoju mrežu. Prema postojećem ugovoru, Yettel ima mogućnost da odmah omogući pristup svim UM kanalima bez ikakvih prepreka.

U vremenu kada su medijske slobode ozbiljno ugrožene, uskraćivanje pristupa građanima kanalima koji dokazuju ne samo da profesionalno novinarstvo i dalje postoji u Srbiji, već da je reč o najgledanijem sadržaju, predstavlja direktan udar na pravo javnosti da zna.

U ovakvom kontekstu, svako dalje odlaganje ili izostanak odluke da se ovi kanali učine dostupnim korisnicima može otvoriti prostor za sumnju da iza svega stoje pritisci koji prevazilaze čisto tržišne razloge.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari