Psiholozi i pedagozi traže hitan sastanak sa Ministarstvom prosvete 1foto EPA-EFE/JULIEN WARNAND

Psiholozi i pedagozi koji rade u školama, njihova matična stručna društva i jedna od institucija koja školuje ove kadrove uputili su Ministarstvu prosvete zajedničke zahteve za poboljšanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja u školama i promenu položaja pedagoga i psihologa u obrazovnom sistemu.

Na brojne probleme sa kojima se suočavaju školski psiholozi i pedagozi, a koji su više puta predočeni javnosti i nadležnim institucijama, prosvetna vlast ostala je gluva.

Zato su sada Aktiv psihologa i pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama Srbije, Društvo psihologa Srbije i Pedagoško društvo Srbije, uz podršku Odeljenja za psihologiju i Odeljenja za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu formulisali zajedničke zahteve i pozvali Ministarstvo da njihove predstavnike što hitnije primi na razgovor.

U zajedničkom saopštenju za javnost predstavnici pomenutih institucija ponovo su zatražili povećanje broja psihologa i pedagoga u školama, odnosno da svaka škola ima jednog psihologa i jednog pedagoga, a da se taj broj uvećava zavisno od specifičnosti škola i broja učenika.

Oni traže hitno formiranje radnih grupa u kojima će učestvovati predstavnici pomenutih institucija koje bi radile na definisanju standarda kompetencija i normativa rada pedagoško-psiholoških službi kako bi one mogle da doprinesu jačanju vaspitne i obrazovne funkcije škole.

Na spisku zahteva je i definisanje profesionalnog i materijalnog statusa psihologa i pedagagoga u školama.

U saopštenju je istaknuto da psiholozi i pedagozi u školama imaju jasnu sliku o stanju i realnim problemima učenika i njihovih porodica, kao i izazovima u vaspitavanju i obrazovanju sa kojima se svakodnevno suočavaju.

„Podaci brojnih istraživanja ukazuju da su deca i mladi u celom svetu, pa tako i u našoj zemlji, nakon pandemije izloženi izuzetnom riziku od narušavanja mentalnog zdravlja. Porodica kao osnovni agens socijalizacije je u krizi, a naša deca i mladi su u svojoj vršnjačkoj grupi i okruženju izloženi nesagledivom broju izazova i opasnosti, naročito putem medija i društvenih mreža u kojima se gotovo neizostavno veličaju i normalizuju neprihvatljivi oblici ponašanja“, navodi se u zajedničkom saopštenju.

Potpisnici ukazuju da je neophodno da se vrati i ojača vaspitna funkcija škole i da naše škole postanu kvalitetne zajednice pošto je to najbolji lek za većinu nagomilanih problema u osnovnom i srednjem obrazovanju u Srbiji.

Smatraju da je poslednji trenutak da se mišljenje struke i njihovi zahtevi uzmu u obzir, kako bi se na stručan i profesionalan način došlo do suštinskih i prekopotrebnih promena u školskom sistemu.

„Naš cilj nije samo sprečavanje dalje degradacije struke i prevazilaženje aktuelnih problema sa kojima se svakodnevno susrećemo školama, već i da svojim profesionalnim znanjima i veštinama doprinesemo da škole postanu dobro i bezbedno mesto za učenike i nastavnike u kojima se nove generacije vaspitavaju i obrazuju da postanu dobri ljudi i članovi društva“, poručili su potpisnici saopštenja.

Iz Ministarstva prosvete do objavljivanja ovog teksta nisu odgovorili na pitanje Danasa da li će pozvati na razgovor predstavnike školskih psihologa i pedagoga, niti su želeli da komentarišu njihove zahteve.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari