Radić: KTV pod pritiskom naprednjaka 1Foto: Aleksandar Roknić

Konkurs za dodelu sredstava medijima iz budžeta Zrenjanina, po kome je budžet od 10 miliona dinara protekle nedelje raspoređen samo određenim medijskim kućama, ponovo otvaranja pitanje ima li mesta disciplinovanju medija preko projekata sufinansiranja njihovih programa.

Iako u Zrenjaninu posluju dve regionalne televizije, samo jedna od njih glavni je nosilac projekata, a slično je i sa sedam portala, dva radija i jednim listom, kao i više dopisništava beogradskih medija.

Veliki deo novca, koji pripada stanovnicima Srbije, sadašnji režim je iskoristio za kupovinu medija, kako onih sa nacionalnom frekvencijom tako i lokalnih i regionalnih, upozorava vlasnica KTV televizije Danica Radić. Ona ističe da smo tako došli u situaciju da se skoro 99 odsto lokalnih i regionalnih televizija nalazi u rukama vladajućeg režima.

– Jedna od retkih televizija koju Srpska napredna stranka nije uspela da kupi je KTV televizija i zbog toga poslednjih godina najveći pritisak od svih medija u Srbiji od naprednjačke vlasti trpi naša medijska kuća. Pored pritisaka putem policije i tužilaštva koji se nezakonito sprovode od strane čelnika Srpske napredne stranke, drugi vid pritiska u vidu finansijske opstrukcije realizuje se kroz zloupotrebu medijskih konkursa i neravnopravnu raspodelu sredstava. Navešću primer samo za grad Zrenjanin. Tokom poslednje dve godine televiziji Santos, koja je u većinskom vlasništvu Srpske napredne stranke je za ulepšavanje stvarnosti u korist SNS i gradske vlasti dodeljeno 117.447 evra dok je televizija KTV, po kazni, za objektivno i istinito izveštavanje građana dobila svega 850 evra. Ni ovogodišnja raspodela budžetskog novca u oblasti medija neće pokolebati televiziju KTV u objektivnom i istinitom izveštavanju o svim bitnim događanjima jer su istina i hrabrost iznad svega – navodi za Danas Danica Radić, vlasnica KTV televizije.

U proteklih pet godina za sufinansiranje medijskih sadržaja, prema zvaničnim podacima, grad Zrenjanin izdvojio je blizu 440.000 evra. I ove godine široke ruke vlast je bila prema raznim medijskim agencijama iz Beograda, Novog Sada i Subotice, zanemarujući činjenicu da u samom Zrenjaninu posluje preko 20 medija.

– Nelogično je da televiziji KTV ne može da prođe niti jedan projekat kada se vrlo dobro zna obim i kvalitet programa koji televizija pruža i kada se zna ko sve dobija novac poreskih obveznika za realizaciju projekata daleko manjeg kvaliteta od projekata KTV televizije. Međutim, gledanost je ono što ne može da se sakrije, a gledanost govori u prilog tome da je televizija KTV najgledanija lokalna televizija u Srbiji, čije emisije su izuzetno praćene na Jutjubu i čije inserte u svojim emisijama koriste i nacionalne televizije – kaže Danica Radić.

Prema konkursu za medije grada Zrenjanina, apsolutni favorit je radio-televizija Santos u većinskom vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, kojoj je dodeljeno je 4,8 miliona dinara. List Zrenjanin u petogodišnjem periodu dobio je blizu 40.000 evra za različite projekte, dok je Medijski centar Klik 105 dobio preko 20.000 evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.