Ružić: Unapređenje podrške obrazovanju vaspitača 1Foto: FoNet/ Milica Vučković

Ministar prosvete Srbije Branko Ružić rekao je danas da Ministarstvo, u okviru reformskih procesa u sistemu predškolskog vaspitanja i obrazovanja koji su inicirani uvođenjem Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja „Godine uzleta“, pruža podršku unapređivanju inicijalnog obrazovanja vaspitača, saopšteno je iz njegovog kabineta.

On je otvorivši stručno savetovanje dekana i direktora fakulteta i visokih škola istakao da se podržavaju mere i inicijative koje visokoškolske ustanove sprovode u okviru svojih nadležnosti, a tiču se usklađivanja studijskih programa sa standardima kompetencija za profesiju vaspitača i koncepcijom predškolskog vaspitanja i obrazovanja.

Podsetio je da od 1. septembra 2022. godine, sve predškolske ustanove i osnovne škole koje ostvaruju pripremni predškolski program, rade po programima u skladu sa novom programskom koncepcijom „Godine uzleta“.

„Započeli smo značajne promene koje se odražavaju na kvalitet programa predškolskog vaspitanja, zato je važno da delimo vrednosti i viziju daljeg razvoja sistema predškolskog vaspitanja i obrazovanja, da razumemo složenost promena i procesa, da udružimo znanja i iskustava pozitivne prakse i zajedno rešavamo izazove“, kazao je Ružić.

Prema njegovim rečima, na tim izazovima imamo priliku da učimo, da se menjamo, sarađujemo, istražujemo i radimo u interesu dece.

On je otvorivši stručno savetovanje dekana i direktora fakulteta i visokih škola istakao da se podržavaju mere i inicijative koje visokoškolske ustanove sprovode u okviru svojih nadležnosti, a tiču se usklađivanja studijskih programa sa standardima kompetencija za profesiju vaspitača i koncepcijom predškolskog vaspitanja i obrazovanja. Podsetio je da od 1. septembra 2022. godine, sve predškolske ustanove i osnovne škole koje ostvaruju pripremni predškolski program, rade po programima u skladu sa novom programskom koncepcijom „Godine uzleta“. „Započeli smo značajne promene koje se odražavaju na kvalitet programa predškolskog vaspitanja, zato je važno da delimo vrednosti i viziju daljeg razvoja sistema predškolskog vaspitanja i obrazovanja, da razumemo složenost promena i procesa, da udružimo znanja i iskustava pozitivne prakse i zajedno rešavamo izazove“, kazao je Ružić. Prema njegovim rečima, na tim izazovima imamo priliku da učimo, da se menjamo, sarađujemo, istražujemo i radimo u interesu dece. Ministarstvo prosvete je, uvažavajući ključnu ulogu praktičara, vaspitača i stručnih saradnika, u građenju kvaliteta prakse predškolskog vaspitanja i obrazovanja, kroz Projekat „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje“ pokrenulo je aktivnosti na unapređivanju inicijalnog obrazovanja vaspitača, navodi se u saopštenju Ministarstva. U tom cilju, sprovedena je analiza studijskih programa na šest fakulteta i 10 visokih škola i pripremljen je Nacrt preporuka za prilagođavanje studijskog programa/predmeta u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja i novim Standardima kompetencija za profesiju vaspitača i njegovog profesionalnog razvoja. S obzirom na značaj studentske prakse u pripremanju budućih studenata za obavljanje profesionalne uloge vaspitača, razvijen je i sa dve visokoškolske ustanove i predškolske ustanove pilot model Vežbaonice, sa preporukama koje doprinose promeni odnosa teorije i prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača, zaključeno je u saopštenju. Nacrt tih preporuka nastao u tesnoj saradnji sa predstavnicima visokoškolskih ustanova koje obrazuju vaspitače i predškolskim ustanovama u kojima vaspitači ostvaruju i dalje razvijaju svoje složene profesionalne uloge.

Ministarstvo prosvete je, uvažavajući ključnu ulogu praktičara, vaspitača i stručnih saradnika, u građenju kvaliteta prakse predškolskog vaspitanja i obrazovanja, kroz Projekat „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje“ pokrenulo je aktivnosti na unapređivanju inicijalnog obrazovanja vaspitača, navodi se u saopštenju Ministarstva.

U tom cilju, sprovedena je analiza studijskih programa na šest fakulteta i 10 visokih škola i pripremljen je Nacrt preporuka za prilagođavanje studijskog programa/predmeta u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja i novim Standardima kompetencija za profesiju vaspitača i njegovog profesionalnog razvoja.

S obzirom na značaj studentske prakse u pripremanju budućih studenata za obavljanje profesionalne uloge vaspitača, razvijen je i sa dve visokoškolske ustanove i predškolske ustanove pilot model Vežbaonice, sa preporukama koje doprinose promeni odnosa teorije i prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača, zaključeno je u saopštenju.

Nacrt tih preporuka nastao u tesnoj saradnji sa predstavnicima visokoškolskih ustanova koje obrazuju vaspitače i predškolskim ustanovama u kojima vaspitači ostvaruju i dalje razvijaju svoje složene profesionalne uloge.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari