Tehnički pregled u Srbiji 2022: Cene, uslovi i koliko rigorozne kontrole nas čekaju? 1Foto: Pixabay

Tehnički pregled vozila je višestruka muka za vozače u Srbiji, što zbog cene, koja u zavisnosti od toga u kom gradu ga obavljate ide od 5.000 u Čačku, pa do 7.000 u Beogradu, što zbog zamerki majstora na vaše vozilo.

Kako piše Nova.rs, muka je i to što će vam majstor najverovatnije više puta vratiti vozilo sa tehničkog pregleda i tražiti zamerku vašem četvorotočkašu

„Ako vam uskoro ističe registracija spremite se da vaš automobil „pošaljete na skener“, jer će vas vratiti sa tehničkog pregleda zbog najmanje sitnice, kaže za Nova.rs Zorica S. iz Čačka.

Prema njenim rečima, stariju opel korsu, je sredila prošle godine. Ali su na tehničkom pregledu procenili da ipak nije sve u najboljem redu.

„Otišla sam u firmu gde rade tehnički pregled. Budući da poznajem ljude i registrujem godinama auto kod njih, nisu mi dali da odem na traku dok ga ne pogledaju. Falila mi je plastika na žmigavcu koji radi, to je bukvalno plastični poklopac, prečnika deset centimetara. Isto je bilo i sa maglenkom. Pretpostavljam da je, prilikom vožnje, podleteo kamenčić i malo je oštetio“, priča Zorica. Takođe, u tom preduzeću su mi rekli da su prednje kočnice odlične, ali zadnje na granici, objašnjava ona.

Potom je usledilo pronalaženje majstora koji je, kako kaže, odradio sve u rekordnom roku.

„Po preporuci jednog prijatelja sam odvezla auto kod jednog poznatog auto-mehaničara koji mi je kazao da ne idem po otpadima i pozvao prijatelja koji radi sa opelovim delovima da nabavi to što fali. Međutim, ti plastični delovi nisu mogli da se kupe, već kompletan žmigavac i maglenka“, priča Zorica, napomenuvši da su samo ta dva dela koštala 1700 dinara.

Potom je odvezla auto kod majstora koji joj je sredio, pored tih stvari i kočioni sistem i ukazao na neke sitnice koje treba da promeni. Sve je to uradio za, kako ističe, pristojnu cenu.

„Čovek mi je mnogo pomogao. Podigao je auto na dizalicu i rekao da treba da promenim prednji levi ležaj, koji nije u tako lošem stanju. Ali, u pitanju je upravljački sistem, tako da ću, čim budem mogla finansijski da podnesem i to uraditi“, kaže Zorica.

Napominje, da će opet otići kod istog mehaničara, jer je sve uradio kako treba i konačno je prošla tehnički pregled.

„Delovi su mnogo poskupeli, cena motornog i kočionog ulja je mnogo skočila. Tako da me registracija sa tim popravkama koštala „ko Svetog Petra kajgana“. Postaje neizdrživo živeti sa ovakvim primanjima. Pola plate mi je otišlo samo na te obaveze, a treba platiti stan, prehraniti se, da ne pričam o struji i ostalim komunalnim obavezama“, zaključila je Zorica.

Sa druge strane u zemljama Zapadne Evrope su mere još rigoroznije. Mišo Petrović živi u Lucernu i vozi dobar i skoro nov auto.

„Vozim „BMW“ automatik. Vozio sam auto na dijagnostiku, jer je na njemu sve na dugme. U tom preduzeću su mi kazali da je sve u redu. Kada sam otišao na tehnički pregled koji je preskup nisam prošao. Pitao sam ih za razlog, a oni su mi kazali da je pojas bio malo odšiven. Nisam znao da li da plačem ili da se smejem. Promenio sam ga i ponovo „bacio pare kao kroz prozor“. Bio sam u šoku“, zaključuje Petrović.

Inače u Srbiji, pored ispravnog automobila, morate da imate prilikom tehničkog pregleda rezervni točak, dizalicu, trokut, sajlu za vuču, sijalice (za rezervu ako vam na putu neka prestane da radi), zeleni prsluk i prvu pomoć isključivo „Galenikinu“ i to ne stariju od jedne godine. Kada smo već kod toga – da li su kvarljivi zavoji, gaze, makaze i ceo sadržaj iste – pitanje je svih pitanja.

Rigorozna kontrola

Kako su nam rekli u jednoj čačanskoj firmi koja se bavi tehničkim pregledima vozila, mere su rigorozne jer ih snimaju četiri kamere iz MUP-a.

„Prošle godine se spekulisalo o katalizatorima koji smanjuju izduvne gasove, zbog zagađenja, ali je postignut kompromis da do 2023. godine vlasnici to otklone. Naravno, moraju da se zadovolje norme izduvnih gasova. Automobil biti čist, jer se može desiti da budete vraćeni pošto prljavština može da sakriva nedostatke na limariji“, objašnjava Petrović za portal Nova.rs.

Sva stakla, retrovizori i svetlosne grupe trebaju da budu kako tehnički, tako i vizuelno ispravni. Neophodno je proveriti i stanje ispravnosti metlica brisača, ali i sipati tečnost za pranje stakla, napominje.

„Ukoliko imate kuku za spajanje priključnog vozila, biće vam potreban i odgovarajući atest, kao i za druge prepravke koje utiču na upravljivost vozila poput spojlera koji nisu fabrički. On je neophodan i za metan, ali i za naknadno zatamnjena stakla“, zaključio je Petrović

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari