Veljanovski: Savet REM još nije definitivno odgovorio o promeni televizija koje su pod monitoringom 1Foto: BETAPHOTO/MILAN OBRADOVIC/DS

Predsedavajući Privremenog nadzornog tela za praćenje medija (PNM) Rade Veljanovski rekao je danas da Savet Regulatornog tela za elektronske medija (REM) još uvek nije definitivno odgovorio na predlog dela članova PNM da se u izbornoj kampanji izvrši izmena televizija nad čijim radom se vrši monitoring.

Veljanovski je na konferenciji za novinare rekao da deo članova PNM, koji su birani na predlog političkih stranaka, smatra da bi bilo bolje da u monitoringu budu televizije Tanjug i K1 i da nema velikog značaja raditi monitoring televizije Al Džazira.

Napomenuo je i da, na osnovu izveštaja o monitoringu izborne kampanje, od 15. do 20. februara, ni Insajder TV „nije toliko zanimljiv“.

„Uputili smo Savetu REM, koji može jedini da odluči o tome ko će biti monitorisan, da se uzorak na taj način izmeni i da, ako ne mogu svi da budu monitorisani, da recimo umesto Al Jazire bar bude Tanjug“, rekao je on.

Naveo je i da je deo članova PNM mislio „da bi bilo dobro monitorisati i Studio B“ jer se radi o gradskim izborima bu Beogradu

„Nismo još dobili definitivan odgovor od Saveta REM“, rekao je Veljanovski.

Prethodno je član PNM Srđan Miljković predstavio rezulate prvog preseka praćenja toka izborne kampanje, te pricizirao da je analizirano prvih šest dana, od 15. do 20. februara.

Naveo je da su praćena četri kanala javnih medijskih servisa – RTS 1 i RTS 2 i RTV 1 i RTV 2, kao i programi četiri komercijalna pružaoca medijskih usluga TV Pink, TV Hepi, TV B92 i TV Prva.

Dodao je da su praćena i četiri kablovska pružaoca medijskih usluga TV N1, TV Nova S, Al Džazira i TV Insajder.

„Teme koje dominiraju su uglavnom proceduralne, vezane za samo raspisivanje izbora i prikupljanje potpisa, prijavljivanje i verifikaciju izbornih lista“, rekao je on.

Rekao je da je „izveštavanje javnih medijskih servisa uglavnom proteklo u neutralnom tonu“, odnosno da, kako je ukazao, dominiraju prilozi koji su konotirani kao neutralni.

Naveo je da je na TV Pink „odnos tri tonaliteta uglavnom raspoređen podjednako“ i da po trećina prostora pripada pozitivnom, neutralnom i negativnom tonalitetu“.

„Na TV Hepi dominira više negativan ton izveštavanja i polovina priloga su u negativnom konktekstu, a druga polovina je raspoređena između pozitivnog i neutralnog izveštavanja“, rekao je Miljković.

Dodao je da je i na TV B92 po trećina priloga bila raspoređena na negativan, pozitivan i neutralan način.

„TV Prva je, što se tiče distribucije tonaliteta izveštavanja, bila takva da je više od polovine, 52 odsto bilo u neutralnom tonu“, rekao je on.

Rekao je da su „najviše programa samoj izbornoj kampanji posvetile televizije N1 i Nova S“ i da je „kod njih uglavnom tonalitet pretežno negativan“.

Dodao je da je tonalitet na Al Džaziri bio pretežno neutralan 65 odsto

„Insajder TV je prateći izbornu kampanju, u prvih šest dana samo jednoj izbornoj listi posvetio samo jednu emisju, a ostalo državni funkcionerma“, rekao je on.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.