Vozač GSP o otpalom točku: Vozač je morao da oseti da nešto nije dobro 1foto Miroslav Dragojević Danas

Vozač GSP Zoran Stefanović, povodom nesreće 18. marta kada je otpao točak sa autobusa i udario dve žene, od kojih je jedna juče preminula od zadobijenih povreda, kaže za N1 da „proces da bi se točak odvojio od vozila traje, i to mora da se vidi“, odnosno „morao je vozač da oseti da nešto nije dobro“.

Ističe i da bi trebalo zaustaviti trend nabavke jeftinih i nekvalitetnih vozila, kao i da je krajnje vreme da se grad pozabavi time i da se povede računa prilikom nabavke da se niko ne ugrađuje, kao što se dešavalo.

„S obzirom da se radi o strancu iz Šri Lanke (vozač), pretpostavljam da je njegovo neiskustvo dovelo do toga. Imam informaciju da su ljudi sa B kategorijom došli u Beograd, pa im je omogućeno da dobiju druge kategorije istog dana“, navodi on.

Na pitanje ko im je to omogućio, Stefanović kaže da su im to omogućili prevoznici koji su ih doveli u Srbiju, „ne znaju (srpski) jezik, došli su sa nedogovarajućim kategorijima“.

Radilo se o autobusu na liniji 78, privatnog autoprevoznika Banbus doo, a Prvo osnovno javno tužilaštvo je saopštilo juče da je određeno zadržavanje mehaničaru I.R. u trajanju od 48 časova i biće saslušan u svojstvu osumnjičenog zbog postojanja sumnje da je učinio krivično delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.

Upitan da li sva vozila redovno prolaze kontrole pre nego što izađu iz garaže, on tvrdi da što se tiče tehničkih pregleda u GSP, njihova vozila redovno prolaze svakodnevne kontrolne preglede, kao i godišnji i šestomesečni tehnički pregled, ali da za privatne prevoznike ne zna.

„Verujem da obavljaju te redovne, a svakodnevne kao kod nas, ne mogu da tvrdim“, kaže Stefanović i dodaje da misli da bi nadležne službe trebalo da se pozabave time da vide da li privatni prevoznici rade te redovne tehničke preglede.

A upitan kolika je odgovornost mehaničara, on navodi da je verovatno proverio autobus vizuelno, „mogućnost da se desi tako nešto je 50:50“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari