Vučić: Za šest meseci brzom prugom od Beograda do Novog Sada 1Foto: FoNet /Aleksandar Barda

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, na ceremoniji povodom spajanja železničkog koloseka na vijaduktu u Čortanovcima, da će građani za šest meseci moći da se voze novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada.

„Pruga će kompletno biti završena do kraja godine, a onda će početi testiranje vozova na najveće brzine, najpre u Batajnici, zatim počinje komercijalna upotreba pruge“, rekao je Vučić, podsetivši da će vozovi ići brzinom od 200 kilometara na sat.

Vučić je kazao da će za saobraćaj biti nabavljeni novi, švajcarski, dabldeker vozovi, te da će novi vozovi i nova pruga doprineti zelenoj agendi Srbije.

Generalni direktor i predsednik uprave kompanije RŽD Internešnl, koja izvodi radove na pruzi, Oleg Belozjorov izjavio je da po tehničkoj složenosti ovakav projekat ne postoji u regionu Balkana.

On je naveo da pandemija nije uticala na radove i poštovanje obaveza, te da rad na prokjektu nije zaustavljen nijedan dan.

„U decembru bićemo spremni da predamo objekte na deonici Stara Pazova-Novi Sad, a početom naredne godine planiramo da pristupimo ispitivanjima na toj deonici, nakon čega će pruga biti puštana u saobraćaj“, kazao je Belozjorov.

Dodao je da se zahednički rad RŽD sa Srbijom ne završava, jer sledi izgradnja jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanjem železničkim saobraćajem u Srbiji, kao i rekonstrukcija pruge Valjevo – Vrbnica.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je da je rekonstrukcija pruge Beograd – Novi Sad jedan od najvećih projekata u privrednom razvoju Srbije, i ocenio da će pomoći i regionalnoj integraciji.

Ocenio je da se projekat uklapa i u evropske tendencije Srbije, jer će na najbolji način povezati Evropu i Balkan.

Dvokolosečni železnički vijadukt, dug je gotovo tri kilometra, a njegovi stubovi na nekim mestima dosežu visinu od 27 metara.

Izgradnja brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, u dužini od 40,4 kilometra, koju gradi ruski RŽD Internešenel, počela je 2017. godine, a vrednost radova je, kako je ranije rečeno, nešto viša od 580 miliona dolara.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren kao zajednički projekat izmedu Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine „Pojas i put“.

Vučić: I kralj Milan je imao ‘neke N1’ koji su mu pričali da ne gradi

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je imao „slične probleme“ kao i kralj Milan Obrenović kada je gradio prugu od Beograda do Niša, jer je i kralj, kao i on lično, imao „neke N1“, koji su mu pričali da to ne radi.

Na pitanje novinara televizije N1, zašto je sada potrebno šest godina za izgradnju pruge, što je više nego u vreme kralja Milana Obrenovića, kada je to bilo urađeno za tri godine, predsednik Srbije je rekao da se radi o „najmodernijoj“ pruzi u regionu, gde će vozovi ići 200 kilometara na sat.

„Danas je nemoguće izgraditi prugu koja ide 200 kilometara na čas ,za tri godine, a ovu prugu ćete moći da vozite pet puta brže nego u vreme kralja Milana“, rekao je on na ceremoniji spajanja železničkog koloseka na deonici Stara Pazova – Novi Sad.

Vučić je istakao da na vreme izgradnje pruge utiču mnogi faktori. „Izgraditi prugu za tri godine, koja ide 200 kilometara na sat je moguće jedino možda u Kini. Ovde je nemoguće, pogotovu zbog geologije“, objasnio je on.

Vučić je najavio i izgradnju pruge od Beograda do Crne Gore, ali da to može da se očekuje za četiri, pet godina.

Vučić: Krenuli pregovori sa RŽD oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas da su sa kompanijom „Ruske železnice“ (RŽD) počeli pregovori oko izgradnje Jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu, kod Beograda.

On je nakon prisustvovanja spajanju železničkog koloseka na deonici Stara Pazova -Novi Sad na pitanje novinara kakvi su planovi za saradnju sa RŽD rekao da su krenuli pregovori oko izgradnje jedinstvenog dispečerskog centra u Makišu.

„Jedinstveni dispečerski centar će imati posebne regionalne dispečerske centre u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Požegi i to će uvezati ceo sistem i garantovati stoprocentnu sigurnost za sve vozove“, rekao je Vučić.

Dodao je da će dispečerski centar omogućiti da se u svakom trenutku vidi pozicija svake lokomotive i putnika.

RŽD je, prema njegovim rečima, već krenula i u izradu projektne dokumentacije za izgradnju pruge kroz zapadnu Srbiju od Valjeva, preko Kosjerića, Užica, Priboja, Prijepolja do Vrbnice i crnogorske granice.

„To je 210 kilometara dugačka pruga i očekujemo da do kraja godine potpišemo ugovor za tu za nas značajnu prugu“, rekao je Vučić.

Dodao je da ta ruska kompanija za izradu projektne dokumentacije počela da koristi kredit od 230 miliona dolara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.