Ima li Evropska unija pravo da "spušta" avione Željka Mitrovića i pod kojim uslovima? 1foto Dušan Milenković/ATAImages

Tehnički je nemoguće da Evropska unija uzme dozvolu srpskoj kompaniji. Avioni nisu prizemljeni, oni mogu da lete kad god požele, samo kompanija te avione ne može da iznajmljuje za prihod, što onda efektivno znači da će najverovatnije da prestanu sa poslovanjem, kaže za Danas urednik vazuhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović, komentarišući navode da je EU tražila da Željko Mitrović vrati dozvole za letenje.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera skinuo dve aviokompanije u suvlasništvu Željka Mitrovića i jednu u vlasništvu Nikole Petrovića.

Prethodno je nedeljnik Radar je objavio da je telo EU za civilni saobraćaj prizemljilo avione Mitrovićeve kompanije, čime je njen rad obustavljen.

Mitrović je u izjavi za Danas potvrdio da su aviokompanije čiji je suvlasnik skinute sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera ali da je to urađeno na njihov zahtev.

Vojinović nije hteo da komentariše ovu izjavu i da tumači zašto bi Mitrović zahtevao da se njegove kompanije skinu sa liste ovlašćenih vazduhoplovnih operatera, ali se osvrnuo na informaciju do koje je došao nedeljnik Radar, rekavši da je ona pogrešno interpretirana.

Prema pisanju Radara, telo EU za civilni saobraćaj je tražilo da avio kompanija Er Pink, čiji je suvlasnik Željko Mitrović, vrati tri AOC dozvole za letenje, što praktično znači da su svi njihovi avioni prizemljeni i da je rad te avio kompanije obustavljen.

Vojinović napominje da sertifikat izdaje isključivo Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije i samo on može da ga ukine.

„To ne može evropsko regulatorno telo, niti može to da traži, kako je prvobitno pogrešno navedeno u vesti nedeljnika Radar“, kaže Vojinović.

Kako dodaje, Evropska unija to može da uradi tek pošto Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Srbije ukine dozvole, ali ne i obrnuto.

„Po nekoj logici, ako je naš Direktorat ukinuo dozvole nekoj našoj aviokompaniji, onda će to uraditi i Evropska unija, jer sva vazduhoplovna tela u Evropi, bila u EU ili ne, imaju gotovo ista pravila“, priča Vojinović.

Povodom navodnog prizmeljenja aviona Er Pink od strane EU oglasio se i predsednik beogradskog odbora stranke Zajedno Đorđe Miketić.

On je u pisanoj izjavi naveo da je, prema nezvaničnim informacijama iz Brisela, povod za obustavu dozvola Er Pinku prevoz osoba čija su imena sakrivena od policije, jer su pod međunarodnim sankcijama.

Dodao je i da je ustanovljeno nekoliko teških prestupa protiv bezbednosti saobraćaja, jer se sumnja da je štelovano vreme letenja na avionima ove kompanije.

Vojinović naglašava da Evropska unija kao političko telo ne može da instruiše evropsko regulatorno vazduhoplovno telo da nešto uradi, iako ga je osnovala.

„To je moguće samo u situacijama kao što su sankcije Rusiji, ali to je potpuno druga stvar nego ovde“, napominje Vojinović.

Najčešći razlozi za ovakvo oduzimanje sertifikata i dozvola, kako objašnjava naš sagovornik, uglavnom imaju veze sa standardima bezbednosti.

„Bezbednost letenja i sve tehničke i ljudske stvari spadaju pod to. U pitanju mogu biti i neke interne administrativne nepravilnosti, jer vazduhoplovno regulatorno telo pazi na aviokompanije do najsitnijeg detalja. One prevoze putnike i zbog toga su kontrole posebno striktne“, kaže Vojinović.

Naš sagovornik dodaje da postoji mogućnost da je u nekoj zemlji Evropske unije nasumična inspekcija ušla u avion Air Pinka i uočila neke nepravilnosti.

„I u tom slučaju oni su samo mogli da konstatuju problem i da ga prijave Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Srbije“, zaključuje Vojinović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari