Aerodrom Beograd: Zahteve za naknadu štete putnici treba da upute avio-kompanijama 1Foto: N1

Putnici koji imaju eventualne zahteve za nadoknadu štete usled kašnjenja i otkazivanja letova treba da ih upute izabranoj avio-kompaniji, rečeno je televiziji N1 u kompaniji Aerodrom Beograd. Kako su dodali, Aerodrom će potom ove zahteve rešavati direktno sa avio-kompanijama.

Aerodrom snosi odgovornost, ali samo za one putnike koji su imali direktnu štetu, poručuju iz udruženja Efektive za N1.

„Bila sam putnik na aerodromu i bila žrtva totalnog kolapsa, sa dvoje male dece. Nekoliko sati smo držani u neodgovarajućim uslovima smeštaju bez hrane, bez toaleta, sa flašicom od pola litre vode, bez toaleta… Pretrpeli smo traumu, jer zapravo nijedna procedura koja bi trebalo da postoji i da se sprovede u vanrednim okolnostima nije valjano sprovedena“, stoji u pismu redakciji N1 Biljane Đorić koju je zanimalo kako putnici mogu da nadoknade štetu.

Drugi sagovornik N1, rekao je da su deo putnika nalazio u hodniku koje liči na gradilište i u kojem je zagušljivo, kao i da je intervenisala Hitna pomoć, jer je nekima pozlilo, a neki su pali i u nesvest.

Podsećamo, usled greške u funkcionisanju službi operatera na aerodromu „Nikola Tesla“ u Beogradu, u nedelju oko 17 časova u tranzitnoj zoni došlo je do mešanja putnika koji su doputovali iz Skoplja sa drugim putnicima koji nameravaju da putuju ka evropskim i svetskim destinacijama. Zbog toga je kasnilo 17 letova, a otkazani su polasci za Berlin, Frankfurt i Dizeldorf.

U dopisu koji je N1 dobio od kompanije Belgrejd erport (Belgrade airport) navodi se da „putnici eventualne zahteve za nadoknadu štete usled kašnjenja i otkazivanja letova 21.01.2024. godine treba da upute izabranoj avio-kompaniji.

„Ona je uvek prva tačka kontakta u ovim i sličnim situacijama, s obzirom na to da su kupovinom avionske karte ušli u ugovornu obavezu sa avio-kompanijom. Prema proceduri, aerodrom potom ove zahteve rešava direktno sa avio-kompanijama“, piše u odgovoru aerodroma.

Kompanija Belgrejd erport je navela da se još jednom izvinjava „na neprijatnostima i zahvaljuje putnicima, avio-kompanijama, MUP-u i svim nadležnim službama na koordinaciji i saradnji da se saobraćaj te večeri normalizuje u najkraćem mogućem roku“.

Iz organizacije potrošača Efektiva smatraju bi putnici trebalo da potražuju naknadu štetu prema Zakonu o obligacionim odnosima kao i da je Aerodrom odgovoran za nastalu situaciju.

“Odštetu mogu traže samo ako su imali direktnu štetu. U slučaju da su zakasanili na sledeći let, propustili neki događaj zbog kašnjenja, morali da plate noćenje u Beogradu zbog kašnjenja… Ove štete moraju biti jasne i dokazive. Pozivamo sve zainteresovane da se jave ako im je potrebna pomoć“, navode iz Efektive.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari