Evropljani sve više troše na sportsku opremu, sve češće plaćaju teretane i fitnes centre 1Foto: Mastercard

Da Evropljani vole sportove dobro je poznato, a čini se da ta ljubav postaje sve jača jer se broj poseta teretanama i stadionima u prethodnih 12 meseci povećao, a samim tim i potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla je za 37 odsto, pokazalo je istraživanje Masterkard sportski ekonomski indeks.

Istraživanje u kome je učestvovalo više od 11.000 Evropljana, a koje je sprovedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posećivalo sportske događaje (12 odsto više) i redovno vežbalo (10 odsto više) u 2022. nego u 2021. godini i da je sport i dalje snažan pokretač za ljude širom regiona.

Analiza Masterkard Ekonomskog instituta pokazuje da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37 odsto u 2022. godini u poređenju sa 2021.

Tokom prethodnih 12 meseci digitalni sportski otisak nastavio je da raste, pa šest od deset Evropljana kažu da je tehnologija bila značajan element u njihovom uživanju u omiljenim sportovima, timovima i takmičenjima.

Najčešćih pet načina na koje su Evropljani koristili tehnologije da uživaju u sportu u 2022. bili su praćenje sportskih događaja putem društvenih mreža, gledanje više mečeva u isto vreme, praćenje sportskih događaja uz korišćenje virtualne realnosti, gledanje takmičenja u esportovima na striming platformama i slušanje sportskih podkasta.

“Deluje da će se udeo tehnologija u sportu dodatno povećavati u 2023. godini. Više od polovine (56 odsto) navijača veruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban akcenat stavljaju na virtuelnu realnost”, ističe Mastercard.

Više od polovine, 54 odsto Evropljana, posećivalo je sportske događaje, što predstavlja rast od 12 odsto u odnosu na 2021, a najpopularniji sportovu su bili fudbal, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.

Povratak punih stadiona i hala imao je značajan pozitivan uticaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021.

Studija je pokazala i da će strast prema sportu dodatno podstaći putovanja u 2023, a trećina ispitanika planira da putuje u inostranstvo da bi uživo pratili sportske događaje.

Sve više ljudi vežba

Više od polovine Evropljana (54 odsto) više je vežbalo u 2022. nego u 2021. – porast od 10 odsto – pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova.
Igranje video-igara takođe je postalo popularnije, sa 52 odsto Evropljana koji su u ruci imali džojstik u prethodnih 12 meseci.

Prošla godina je takođe bila godina za masovni povratak u teretane i rekreativne centre. Četiri od deset ispitanika (43 odsto) bilo je spremnije da plati članarinu umesto da vežba kod kuće ili trči u parku. Ovo znači da je broj ljudi koji preferiraju vežbanje u slobodnim prostorima opao za 21 odsto u odnosu na 2021. godinu. Prodaja sportske opreme, poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala, porasla je za 15 odsto prošle u odnosu na 2021. godinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari