Predstavnici Fijata potvrdili su da su u toku pregovori o kupovini većeg dela evropskog poslovanja američke korporcije Dženeral motors. Grupacija Fijat, koja uključuje marke „fijat“, „alfa romeo“ i „ferari“, istovremeno je u procesu preuzimanja trećeg po veličini američkog proizvođača automobila Krajslera. Nova automobilska kompanija, koja bi prema navodima Fijata trebalo da ostvaruje godišnji prihod od 105 milijardi dolara, postaviće italijanskog proizvođača na ona tržišta gde sad ima malo ili nikakvo prisustvo, uključujući Severnu Ameriku.

Analitičari procenjuju da je Fijat odlučio da postane svetska automobilska sila pa sada grozničavo traži ugrožene firme poput Krajslera i Opela. Preuzimanje Krajslera, koji tek treba da odobri američki sud za bankrotstva, bio bi obavljen kao zamena za davanje američkom proizvođaču tehnologije malih automobila i motora koji su specijalnost Fijata. Fijatovo saopštenje objavljeno je pred sastanak rukovodstva italijanske firme sa nemačkim ministrima privrede i spoljnih poslova u Berlinu o ponudi Fijata da kupi nemački pogon Dženeral motorsa, Opel. Inače, evropski pogoni Dženeral motorsa uključuju britansku kompaniju Voksal i švedski Saab. Međutim, Saab možda neće biti obuhvaćen poslom sa Fijatom pošto se reorganizuje i po svoj prilici će biti odvojen od ostalih evropskih operacija Dženeral motorsa. Opelu je, inače, potrebno 4,3 milijarde dolara da preživi ekonomsku krizu i mada je nemačka vlada saopštila da ne planira neposredno davanje državnog novca, kancelarka Angela Markel nagovestila je da bi država mogla da pomogne ulagačima u Opel garancijama za zajmove. Predsednik Fijata Luka Kordero di Montezemolo opisao je Opel kao „idealnog partnera,“ a moguće preuzimanje nemačke podružnice Dženeral motorsa kao „izvanrednu priliku“.

Plan udruživanja

Berlin, Milan – Šef Fijata izneo je juče „interesantan“ plan za stvaranje najvećeg evropskog autoproizvođača, ali će za to biti potrebna pomoćod pet do sedam milijardi evra podrške vlada, izjavio je nemački ministar ekonomije Karl-Teodor cu Gutenberg. „Sva Opelova postrojenja za sklapanje vozila u Nemačkoj bila bi spasena po Markioneovom planu, dok bi fabrika motora i drugih delova u Kajzerslauternu mogla biti zatvorena. Fijat ne planira nova zaduživanja, ali bilo bi potrebno pet do sedam milijardi evra i da traži državne garancije širom Evrope“, naglasio je Gutenberg. Serđo Markione je na sastanku s visokim zvaničnicima u Berlinu predstavio svoju ambicioznu viziju povezivanja Fiata, Dženeral motorsa u Evropi i Krajslera s kojim je italijanski autoproizvođačprošle nedelje postigao sporazum o partnerstvu. Beta-Rojters

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari