Između Bugarske i Turske: Folksvagen zaobilazi Srbiju

Ostavite komentar


  1. Ozbiljne kompanije idu iskljucivo u NATO i EU, evropske drzave, Rusiju i Kinu. Vladari Srbije od SM do danas se klibere, inate i ibrete, a gradjani Srbije zarad toga imaju dva godisnja doba, siromastvo i bedu. Mnogi se nakon godina patnje odvaze i pronadju novi dom u zapadnoj Evropi. VW je jos jedna sarena laza sadasnjeg opsenara i kako je pesnik Branko Radicevic rekao cun se ljuljnu – on se trze, ode sanak pusti!

      1. Turska I’ma trziste sa
        preko 60miliona stanovnika , a Bugarka je blizu da proizvode komonente.
        Ijedna I drugarstvo su morske drzave.

        1. Varaš se Nikola, Turska ima već preko 80 miliona stanovnika. Još dva miliona- i stiže Nemačku koja ima oko 82 miliona stanovnika.
          Problem je što Nemci ne vole da se neko ko pretpostavlja da će mu Folksvagen možda stići na kućni prag, u javnosti izlaje o eventualnom dolasku, kao što je to učinio Vučić. Taj čovek se ne libi ni gnusnih laži, samo da bi smuvao narod.

        1. VW je razmatrao dolazak još za vlade DS-a, i to više iz romantično-emotivnih razloga jednog od direktora borda, rodom banatskog Švabe. Bilo je reči o Zrenjaninu. Ništa velelepno, jedna montažna linija ( ne zanosite se- fabrike automobila , one iz kojih se kotrljaju autovi, danas su najčešće samo montažne linije, gde se sklapaju delovi dovezeni sa 100 strana. i to je najjeftiniji deo fabrike . Ali preseraj, fabrika motora… ) . Ali tadašnji „ecc-genije“ Dinkić- nije dao Zrenjanin, nego je insistirao na Kragujevcu. Naravno, nekome koje pun para, pa još sa severa Nemačke ( = arogancija 105%) neće naredjivati jedan ministarčić iz nekog „istana“.I to bi kraj.
          A ovo novo.- stoji sve što je ovde komentarisano: ekonomska stabilnost, EU, NATO. Ali ima tu i bizarnijih razloga : moderna proizvodnja automobila je tzv. just-in time; nema skladišta, svi delovi stižu na vreme, direktno na liniju. A kako to uraditi , kad se za ulazak kamionom u srbistan, čeka 6,8,12 sati ! i onda je tu još „čuvar državnog interesa“ carina, gde se nikad ne zna da li su ustali na ovu ili onu nogu , da li im je pao sistem ( pa će se dići kad neko od špeditera plati doručak za smenu..)
          I konačno- ljudi iz VWsu 500L . Na kome se tako bolno vidi gde je rađen . Da ne nabrajam, navešću samo dva detalja – ručica menjača i ručne. Ko je vozio, znaće o čemu pričam .
          dakle, motanje kablova do daljnjeg . A i „daljnje“ je blizu – video sam robotizovane linije koje to rade bolje, brže i jeftinije.

    1. Albanija je vec deset godina u NATO, zasto se tamo ne otvara Folsvagen fabrika i zasto je Albanija iza Srbije u EU integracijama?

      1. Albanija jeste u NATO-u ali nije članica EU. Albanija je imala tu nesreću da je Enver Hodža drži izolovanu od celog sveta pa i od istočnog bloka (tako su ostali u srednjem veku) a SFRJ je bila najslobodnija zemlja sa komunistima na vlasti i otvorena za razvoj (koliko je to bilo moguće u takvom sistemu) privrede a posebno sporta i kulture. Da nije zajahana od budala, kriminalaca, lažnih nacionalista Jugoslavija bi danas bila među srednje razvijenim zemljama Eu (recimo kao Češka ili bar slovačka). Dolaskom idiota na vlast i početkom ratnih uništavanja Srbija se sunovratila u srednji vek (taman tamo gde je Albanija već bila). Zato danas možemo da ponudimo samo jeftinu radnu snagu i ništa više, ozbiljnim kompanijama to nije prioritet…

        1. @Kocanj, Analiticar i sta vec
          Osim jeftine radne snage, Srbija moze da ponudi i vrhunske strucnjake i znalce u svim mogucim oblastima sto se ogleda i u komentarima koje pises- Kada bi samo ti u Folksvagenu citali komentare, ukapirali bi odmah kakav potencijal se ovde krije i ne bi bilo dilema gde bi se otvorila nova fabrika. Nema ovakvih ni u Turskoj ni u Bugarskoj a ni sire.

          1. Ti vrhunski stručnjaci koje pominješ su odavno na drugim meridijanima i u samoj Nemačkoj, ili na groblju. Dalje, sama tehnologija danas je takva da nisu neophodni vrhunski stručnjaci (odavno majstor više ne obrađuje glavu motora u fabrici), već vladavina prava i stabilno okruženje.

      2. Turska 60miliona stanovnika.
        Bugarska blizu Turske.
        I Turska I Bugarska su
        morske drzave.

        1. miliona ima Turska, Instambul preko 20 miliona sa nekoliko ogromnih industrijskih zona, 3 luke, 2 aerodroma, 37 milijardera, Bosfor, 2mora i ……

    2. Kao što smo čitali iz dosta VERODOSTOJNIH izvora informacija Srbija je bila KANDIDAT, što nije mala stvar, neko nas je OZBILJNO razmatrao.

      Ako se pokaže da smo otpali onda JE to VELIKI PROMAŠAJ.
      Pritom moramo se pitati a zašto je to tako. Možda je NATO ili EU, ili ko zna šta još (možda će neko i saznati, za nauk), može se o tome špekulisati na dugo, što evo ovde i čitamo..

      MEDJUTIM, postoji RAZLOG koji je, vrlo verovatno, uticao da se Srbija preskoči. Pa mi već preko pola godine ŠALJEMO PORUKU da smo NESTABILNA zemlja. A već neko vreme važili smo za STABILNU zemlju (stabilokratija, kaže naša „kreativna“ „elita“).

      Pa NESTABILNOST se kod velikih proizvodjača (PAZITE, proizvodnja je u pitanju; nije to neka trgovina) NE PRAŠTA. Proizvodnja ne uspeva u nestabilnom ambijentu. Ne, nigde. To smo bili DUŽNI znati, te da MNOGO PAZIMO ŠTA RADIMO, svi.

      1. U pravu si da mi šaljemo jasnu poruku da je Srbija nestabilna zemlja, i to jeste veliki problem. Ako se biznis od nečega plaši, to je nestabilnost. Jer kakvo god da je okruženje u kome se posluje, biznis će se svemu prilagoditi, sve dok nalazi neku svoju računicu i interes. Ali ne može nikako da se prilagodi obavezi da se neprekidno prilagođava zbog nestabilnog okruženja!
        Međutim, nisi u pravu da mi poruku o nestabilnosti šaljemo preko pola godine. Ne, mi je šaljemo, idući mesec će biti PUNIH 7 godina!!!
        Đa oćemo u EU, đa nećemo u EU. Ili da, možda bismo i mogli, ali samo ako bude onako kako mi hoćemo. Đa oćemo u NATO, đa neeeeeee. nećemo nikako u NATO, mi hoćemo neutralnost! Ali da pri tome slobodno škiljimo jednim, a najbolje sa oba oka prema Rusiji. Kosovo nam je neverending story, zbog čega ni sami već 20 godina ne znamo gde su nam tačno granice. Obožavamo Rusiju, pa zato ne dolazi u obzir da uskladimo našu spoljnu politiku prema Rusiji sa ostatkom Evrope. Ljudi Stotine hiljada ljudi četiri meseca neprekidno protestuje po ulicama, a jedina reakcija vlasti je da su to „fašisti“. (I neko će pri zdravoj pameti da investira sgvoje pare u takvu „državu“?! Pa ni sami Srbi neće, čak ni oni koji imaju para!)
        Naravno, može i tako, zašto da ne? Mi smo suverena država (ahahahahah!) i ne prihvatamo niko da nam soli pamet. Ali to ima svoju cenu, rođaci! Deo te cene je i ovo, da nas jedan VW zaobilazi, a kod nas dolaze samo teško subvencionisani motači kablova, kojima nije nikakav problem (ni šteta) da se brzo pokupe i odu na najmanji nagoveštaj problema u Srbiji. Jedan VW je suviše veliki i trom da bi mogao sebi da priušti da se svaki čas seli. Kad VW negde dođe, namerava da tamo ostane duuuuugo!

  2. Prizvođači vozila odlaze tamo gde mogu da ispune sve zahteve da bi uspešno proizveli finalni proizvod, pre svega što se tiče delova u ugradnji i energije, cena dobiti odlučuje o svemu, mogli bi u Kinu , ali neisplati se transport , carina , kvalitet urušavaju taj odnos, Bugarska više verovatno nego Turska zbog maglovite budućnosti, problem , Srbije nije što nije u NATOu ili EU, već što 20 godina nije uspela da popravi svoj pravni, zdravstveni i školski sistem da bude bolji od EU i NATOa, što ne proizvodi isključivo hranu bez hemikalija i što su joj na vlasti konstantno ljudi bez ideja o normalnom životu , jer za nih haos je normalan život.
    Da bi imao normalnu zemlju , moraš da stvoriš normalne uslove za život , a proizvodnja vozila električnih će doći sama., svoj deo odgovornosti snose i građani za koje je nenormalno normalno i to podržavaju ,a nenormalne stvari ignorišu i prihvataju ih kao normalne.

  3. Ako je ovo istina, to je veliki neuspeh Srbije .Vlast je trebala uraditi sve da s e ta fabrika otvori u Srbiji .
    Takve fabrike znace razvoj i uspeh .
    Ako VW, ne izabere Srbiju , to je neuspeh vlade Srbije koja zbog toga treba podneti ostavku .
    Velike fabrike otvaraju se u drzavama koje nisu clanice NATO i koje nisu ni Kina ni Rusija , primera ima vise ,VW je imao fabriku u BiH ).

    1. Nisu subvencije i jeftina radna snaga bili prioritet, vec vw zeli da radi u drzavi gde postoji sistem, jednakost prava za sve a ne vladavina jednog coveka. Nemozete da sa njima pregovarate sa recnikom moj brat, moj prijatelj..

  4. Kako ce Nas veliki vodja to da dozivi? On dovodi kompanije, otvara fabrike, unistava drzavu…

    1. Odlično, sad pravac Bugarska pa uživaj tamo do mile volje. Vidi samo kad kreneš do Nemačke da zaobiđeš Srbiju da se ne razočaraš još više.

      1. I ja imam bugarsko državljanstvo ali ostajem u Srbiji i nikada neću otići odavde pošto nema nigde bolje nego ovde.Srbija je najbolja država za život na svetu.

  5. Kao što smo čitali iz dosta VERODOSTOJNIH izvora informacija Srbija je bila KANDIDAT, što nije mala stvar, neko nas je OZBILJNO razmatrao.

    Ako se pokaže da smo otpali onda JE to VELIKI PROMAŠAJ.
    Pritom moramo se pitati a zašto je to tako. Možda je NATO ili EU, ili ko zna šta još (možda će neko i saznati, za nauk). Mošda je to i objektivna ocena. Može se o tome špekulisati na dugo, što evo ovde i čitamo..

    MEDJUTIM, postoji RAZLOG koji je, vrlo verovatno, uticao da se Srbija preskoči.
    Pa mi već preko pola godine ŠALJEMO PORUKU da smo NESTABILNA zemlja. Neko vreme, zadnjih godina, važili smo za STABILNU zemlju (stabilokratija, kaže naša „kreativna“ „elita“).

    Pa NESTABILNOST se kod velikih proizvodjača NE PRAŠTA (PAZITE, proizvodnja je u pitanju; nije to neka trgovina). Proizvodnja ne uspeva u nestabilnom ambijentu. Ne, nigde. To smo bili DUŽNI znati, te da MNOGO PAZIMO ŠTA RADIMO, svi.

    1. Oprezno napisan komentar, ali je poruka jasna – kriva je opozicija. Što se svetskih kompanija tiče, imaju one načina da saznaju šta se dešava u zemljama koje su kandidati za ulaganje, ne treba niko da im „ŠALJE PORUKU“. Kada se u državi poruše institucije, to jeste neka vrsta stabilnosti, ali niko normalan neće investirati u nju. Doći će ovi manji, privučeni subvencijama i robovskom radnom snagom.

      1. Tačno ste zapazili, zbilja veliku odgovornost snosi ova opozicija koja vodi proteste. Ni vlast se ne može abolirati, nije našla rešenje za proteste, a to im je obaveza i odgovornost.

        Samo da znate, ja mislim da nije odlučujući problem protestovati. Problem je kada se počne da stvara ambijent da i do naslja može doći. itd. itd.

        Medjutim, obzirom na već prisutne nemačke firme u Srbiji, čini se da je sasvim moguće da je VW razmatrao nas. A ako bi došao VW i napravio fabriku bilo bi jako dobro. Ne bi Srbija uzletela nevidjeno, ali bi uzlet bio vidljiv, a trend jako dobar za neku nardednu šansu. Složeno + složeno + … je da se dostigne solidan industrijski razvoj.

        Zato SRBIJA mora da UČINI SVE (da se ulepšava kao mlada pred udaju) da bi PRIVUKLA značajne investitore. NESTABILNOST znači STOP za značajna ulaganja.

        Prema tome, ako je, eventualno, VW propala mogućnost, onda za SVE NAS VAŽI, ne ponovilo se. Radimo da krene na bolje.

  6. Bitno da mi usvajamo zakone koje nam oni serviraju u vezi registracije . Nije bitno kakav je auto koliko je bezbedan i koliko stvarno zagađuje nego je bitno redovno podmlađivati vozni park jer Nemci više nemaju kome da prodaju automobile stare 5 godina sa preko 300k . To niko ne kupuje jer su nerentabilni za dalju eksploataciju. Ako im spuste cenu na realnu vrednost onda su novi preskupi . Zato braćo Srbi vadite poslednji euro iz slamarice da dovezete nove lomove sa zapada !

  7. O cemu pricate ? Imalisu Nemci imali fabiku u Bosni ,i kakoje prosla ? Ako vi zaboravljate , oni ne .

  8. Iako se znalo da ova kompanija neće odabrati Srbiju, jer je pravno neuredjena zemlja, Vučić i njegove gazde su imali smelosti da sa tom dezinformacijom izdaju u javnost i obmanjuju gradjane. Lažljivcima nije mesto u vlasti.

  9. U Plovdivu se vec sklapao Renault i Alpine,svojevremeno je u Bugarskoj bio prisutan Fiat,Moskvitch,Danas je tamo GreatWall i Sin Cars.Toliko o njihovoj strucnosti u automobilizmu.

  10. Dzaba smo kupovali onolike Volkswagenove Skode za policiju. Nemci odabrase Tursku (Turska policija vozi pretezno Renault ili Fiat) ili Bugarsku ( u Bulgariji policija pretezno vozi Opele ili Kije). I u Rep. Srpskoj policija vozi VW auta. Nas Srbe ni onolike nemacke bombe ne mogu da otrezne. Jos kada bi otisao i Henkel pa neka nekom drugom uvaljuju ono smece od deterdzenta.

  11. A Cipuljici? To bi bila odlicna lokacija, … mozda Jajinci?! Pa ne bi ste to angelinom mezimcu, … a toliko se pacenik trudio … !!!?

    1. Da bi se ovdje pravio Gokf,Polo ili bilo sta sto kosta, treba promjena kompletnog ambijenta. Prosjecan motac kablova za 200 evra ne moze da kupi ni fiat koji nudi za 10.000 auto a uz subvencije i manje, a da plate 15 za Golfa… Osim konkurencije i malog trzista i jos manje kupovne snage,potencijala za izvoz bitan je i politicki ambijent. A toga nema, i zato u Srbiju dolaze komponentasi sarafciger induatrije koji uz minimalna ulaganja i obilne subbencije imaju jeftin proizvod koji moze da konkurise zemljama.u okruzenju. A da dodje ozbiljan evropski proizvodjac to je malo teze jer su ulaganja u fabriku i radnu snagu ogromna a potencijal Srbije mali. Turska ima svojih 80ak miliona ljudi i zemlje u okruzenju koje su u stanju da kupe vozila koja su skuplja od Fiata.Zato je to.logican izbor, imamo i zemlje u okruzenju za komponente i vrlo moguce je to izbor uprave koncerna. Ali i Bugarska nije za odbaciti,mala je sansa ali konkurentni su jer su politicki stabilniji i u EU pa na tom.trzistu mogu da bez carina plasiraju svoju robu.Srbija u zlatnom dobu je ipak malo previse daleko od realnosti

  12. Sve „srucnjak“ do „strucnjaka“ kuka za jos jednim robovlasnikom kao Fijat. Pogledajte Meksiko gde takvih fabrika ima na tone, sirotinja radi u njima a profit ide na sever. Samo transfer tehnologije kao u Kini donosi napredak. Sve ostalo je zvaka za budale.

  13. Ako nekome nije jasno zasto opozicija prolazi kako prolazi i zasto nije u stanju da skine sa vlasti tog i takvog Vucica samo treba da procita ove priglupe a kao „strucne“ komentare opozicionih botova

  14. VW mora doći u Srbiju…Ako ne dođu,neko bi mogao pomisliti da predsednik laže…

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 19. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Tatjana Mandić Rigonat, pozorišna rediteljka

U ovoj medijskoj prašumi dezinformacija, poluinformacija, laži i propagande u kojoj živimo, Danas je list koji piše u našem interesu, interesu građana.