
Konzorcijum sedam firmi nadziraće izgradnju kompleksa železničke stanice Novi Beograd sa rekonstrukcijom mostovske konstrukcije. Njima je za to dodeljen ugovor vredan 981 milion dinara ili oko 8,3 miliona evra.
Među njima su AG Institut iz Novog Sada, preduzeće za izgradnju Železničkog čvora Beograd, geodetski biro Meridijan projekt iz Novog Sada i Sour inženjering iz Sremskih Karlovaca, piše Forbes Srbije.
Tu su i tri inostrane firme – SGS Inspecciones reglamentarias iz Španije, kao i Infraceret TSI iz Poljske i Infraceret d.o.o (Hrvatska) koja je njen ovlašćeni predstavnik.
Ugovor ovim firma je dodelilo Ministarstvo građevinarstva, u postupku javne nabavke za uslugu nadzora.
Druga ponuda odbačena
Pored njih na tender se prijavila i firma Kapa projekt iz Niša. Ona je odbijena jer nije dostavila sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude. Takođe, njihova ponuda prevazišla je procenjenju vrednost posla.
Rok za pružanje usluge stručnog nadzora je 31. decembar 2026.
U okviru konkursne dokumentacije priloženo je i idejno rešenje sa glavnom sveskom i projektom arhitekture.
U delu koji govori o postojećem stanju navodi se da je za potrebe funkcionisanja Železničke stanice Novi Beograd, urađeno rešenje I faze kompleksa železničke stanice.
To je, između ostalog, podrazumevalo uređenje pristupne zone stanice, izgradnju javnog parkinga, šest liftova. Takođe i nadstrešnice površine 1.480 kvadrata, biletarnice i kontejnera.
Ispod stanične platforme postoji objekat koji je izgrađen za potrebe Autobuske stanice Novi Beograd. On je trenutno u funkciji biletarnice do konačne izgradnje stanične zgrade
Lokacijski uslovi za drugu fazu kompleksa izdati su 19. septembra, ali su izmenjeni u martu ove godine jer je povećan obuhvat projekta, uvedena je fazna izgradnja delova kompleksa. Takođe je promenjen i investitor. Umesto Infrastrukture železnice Srbije, investitor je Ministarstvo građevinarstva.
Prema podacijam u idejnom rešenju, gradiće se objekat železničke stanice, vestibil objekta, vezni objekat između železničke i autobuske stanice, stanični trg, nova nadstrešnica iznad perona železničke stanice, park ispred NCR-a.
Izvođač radova kineski Šandong
Izvođač radova na izgradnji kompleksa železničke stanice i rekonstrukciji mostovske konstrukcije je kineska firma China Shandong International Economic.
Prema podacima na sajtu Ministarstva, ukupna vrednost tog ugovora je 138 miliona evra.
Nosilac projekta je Vlada odnosno Ministarstvo građevine.
Kompleks autobuske i železničke stanice
Podsetimo, u bloku 42 na Novom Beogradu planiran je da bude kompleks autobuske i železničke stanice.
Autobuska stanica, koja je decenijama bila u centru Beograda, u septembru prošle godine je prebačena na lokaciju u bloku 42.
Međutim, iako je otvorena za rad, ni sama autobuska stanica još nije potpuno završena.
Konkretno, zgrada BAS-a nije izgrađena, već samo njen temelj, a tender za nastavak radova još nije završen. Putnici za sada koriste privremeni objekat sa osnovnim sadržajima – aneks od 1.200 kvadrata.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.