Za vaučere kojima se promoviše ostanak domaćih turista u Srbiji, država je ove godine izdvojila 230 miliona dinara, a naredne godine Vlada će subvencionisati domaće turiste sa 300 miliona dinara koliko će u 2017. biti izdvojeno za 60.000 vaučera.

Ove godine podeljeno je 46.000 vaučera za odmor u Srbiji, a među najtraženijim destinacijama bila je i Sokobanja, u kojoj je za prvih deset meseci u 2016. ostvaren rast u broju ostvarenih noćenja za 11 odsto. Prvi gost koji je sa vaučerom došao u Sokobanju, to je inače bio i prvi vaučer izdat u Srbiji po nalogu knjaza Miloša Obrenovića, bio je zastavnik Lazarević iz Kragujevca koji je vaučerom 8. juna 1837. godine po starom, ili 21. juna po novom kalendaru (taj datum Sokobanja obeležava kao Dan opštine) upućen na odmor i upotrebu termalnih voda u Sokobanju.

Sledeće godine navršava se 180 godina organizovanog turizma u Sokobanji i sigurno je da minulih decenija živopisni pejsaži, jedinstveni prirodni potencijali, termalni izvori, gostoljubivost meštana i najduža turistička tradicija u Srbiji i te kako motivišu domaće i strane turiste da baš Sokobanju izaberu kao mesto za odmor. Različiti sadržaji privlače godišnje veliki broj turista, tako da je u 2015. godini Sokobanju je posetilo preko 105.000 gostiju, koji su ostvarili više od milion noćenja, saznaje Danas u Organizaciji za turizam i kulturu Sokobanja..

Svesni činjenice da savremeni turisti iz godine u godinu traže više, poslenici turizma u Sokobanji zajedno sa lokalnom samoupravom rade na razvoju sekundarnih turističkih proizvoda koji upotpunjuju ponudu Sokobanje i čine je sve atraktivnijom destinacijom. To je pre svega kompleks novoizgrađenih sportskih terena, Akva park „Podina“, intenzivan razvoj manifestacionog ili turizma događaja, koji podrazumeva mnogobrojne kulturno-umetničke sadržaje, održavanje festivala, manifestacija, programa namenjenih svim uzrastima posetilaca. I sve to za rezultat ima permanentan rast posećenosti. Razvoj sekundarnih i tercijarnih turističkih proizvoda, a u skladu sa potrebama turista, stalno utiče na podizanje atraktivnosti Sokobanje.

Glavni aduti za 12 odsto prometa

Početkom godine Turistička organizacija Srbije objavila je rezultate istraživanja po kome Sokobanja sa čak 12 procenata učestvuje u ukupnom turističkom prometu u našoj zemlji. Za ovakvu popularnost među turistima domaćim i stranim Sokobanja kao banjsko i turističko mesto doživljava, pre svega zahvaljujući, kompletnoj turističkoj ponudi jednog kontinentalnog turističkog mesta. Netaknuta priroda, prekrasni pejzaži, biserna reka Moravica, dva jezera, četiri planine, izvanredna klima, više su nego dovoljni motivi da se veliki broj gostiju uputi u Sokobanju.

Projekat se realizuje uz pomoć sredstava iz budžeta Opštine Soko Banja

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari