Srbija sa Kinom potpisala memorandum za nabavku brzih vozova

Ostavite komentar


  1. Izgleda da je ministar Momirović zaboravio viđeno i objašnjeno mu 10.12.2019. kada je bio u poseti kompaniji Siemens Mobility u Kragujevcu, jer je samo 25 dana kasnije sa ambasadorkom Kine potpisao »Memorandum o razumevanju o saradnji za železnička vozna sredstva, kojim je dogovorena saradnja i postavljen osnov za potencijalnu nabavku elektromotornih vozova za brzine od 200 kilometara na sat, za potrebe organizacije putničkog saobraćaja na budućoj pruzi za velike brzine Beograd Centar – Novi Sad – Subotica«. Naime, Siemens Mobility je jedan od najvećih, ako ne i najveći svetski proizvođača šinskih vozila, pa bi njegova fabrika u Kragujevcu koja trenutno zapošljava 857 radnika, ako već ne bi mogla da proizvodi kompletne vozove, mogla bi da ih sklapa, pa bi tako jedan deo novca od kupovine vozova ostao u Srbiji. I dok po Kini saobraćaju i Siemens vozovi, ministar Momirović ima nameru da po Srbiji saobraćaju kineski vozovi, pa bi tako sav novac od kupovine vozova otišao u Kinu.

    1. U pravu ste, treba Nemcima da dajemo što više poslova jer najsnažnije čuvaju srpski teritorijalni integritet i podrđavaju nas u našem nastojanju da izađemo na put ka EU perspektivi, koja se jasno vidi kroz teleskop kao tačkica na horizontu…

      1. Poštovani Gustav, niste dobro razumeli moj komentar. Naime, Siemens vozove bi mogla da sklapa ili proizvodi njihova fabrika Siemens Mobility u Kragujevcu koja trenutno zapošljava 857 radnika. Na taj način bi određeni deo novca kojim bi bili plaćeni Siemens vozovi ipak ostao u Srbiji, što ne bi bio slučaj kada bi se kupili kineski vozovi, jer bi tada sav novac završio u Kini.

        1. Prvo, ne verujem da su zaposlili 800 radnika za ta dva Simensova voza za liniju BG-NS-SU, ili generalno, zbog „golemog“ srpskog tržišta; jer ako jesu onda bolje da nisu.

          Drugo, pročitajte ponovo posledni pasus, jer i tamo opisuju srećnu budućnost. Pa ako je Simens već došao, šta fali da dođu i Kinezi.

          I za kraj, izguglajte „Siemens corruption scandal“.

          Lep pozdrav!

  2. A gde je ovde Toma Nikolic? Pa dobio je vilu zato sto zna sa Kinom, sve u nasu korist, on je mnogo dobar u tome. Ili…

  3. Kupite bre nemačke vozove kakva kina sjašite više nikada ne mogu biti bolji od nemačkih ili francuskih.

    1. Pošto će, ili je već, ne pratim, saobraćaj da bude odvojen od infrastrukture, možete i vi gospodine da kupite nemačke vozove i otvorite liniju BG-NS-SU.

      1. Nemački vozovi odlično idu po prugama koje su gradili kinezi. Dokazano višekratno i to baš u Kini. Ovde se više radi o onoj narodnoj : ko sa đavolom tikve sadi, posle kupuje kineske vozove.

  4. Cekaj malo. Pa ko ce da se vozi 200 na sat od SU do BG? Oce li uspeti jedan vagon dnevno da napabirce? Ako ce ici od Budimpeste do Soluna, OK. a za ovu deonicu nema putnika, pogotovo sto ce biti skuplja karta. A da staje kod svake banderem ni to nema smisla.

  5. Пре неки дан рече министар да ће бити расписан тендер. Да ли је ово увод у директну погодбу? Виђено, као и до сада.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 3. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Milan Stanković - SevdahBaby

Danas je verovatno poslednji bastion profesionalnog novinarstva u Srbiji.