Srbija voz o optužbama za plagiranje: Očekivali smo više istih predloga, ali pobednik ispunjava uslove konkursa 1Foto: FoNet/Kostadin Kamenov

Jedan od ciljeva konkursa ,,Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novih brzih vozova bio je afirmacija kreativnog potencijala Srbije i podsticanje njegovog daljeg razvoja, saopštili su organizatori konkursa ,,Srbija voz“ povodom reakcija pojedinih građana vezano za pobedničko rešenje konkursa ,,Pusti inspiraciju da te vozi“ za naziv i logo brzih vozova Srbije.

„Uzimajući u obzir da je prvi kriterijum za selekciju rešenja bio relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike proizvoda brzih vozova Srbije, od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge za naziv vozova koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćim bili ,,soko“ (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), ,,vihor“, ,,košava“, ,,zmaj“, ,,munja“ i slični“, navodi se u saopštenju.

Kako su iz organizacije naveli, iz ovog razloga organizator je očekivao i više istih predloga od strane učesnika, a u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se „prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati u skladu sa ostalim uslovima konkursa koji se odnose na identitetske kriterijume, estetske kvalitete i ostale kriterijume koje se odnose na vizuelni identitet“, a koji su detaljno navedeni na zvaničnom internet sajtu konkursa www.pustiinspiracijudatevozi.rs.

U saopštenju se navodi da je do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo isključivo „zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava“, imajuću u vidu da je „većinu prijava na konkurs organizator primio tokom poslednjih nekoliko dana trajanja konkursa“ zatvorenog 21. februara 2022. godine.

„Imajući to u vidu, žiri konkursa okupio je upravo i neke od najistaknutijih predstavnika kreativne industrije Srbije koji su odlučivali o pobedničkom rešenju. Žiri su činili: Ivan Stanković, jedan od najvećih autoriteta u oblasti marketinga u regionu, Nataša Filipović, direktorka kreativne agencije Ovation, Nebojša Babić, vodeći regionalni vizuelni umetnik i fotograf, Petar Strugar, ambasador platforme Srbija Stvara i Milorad Milinković, režiser i predstavnik kreativne industrije Srbije u brojnim oblastima“, navodi se u saopštenju.

Prema rečima organizatora, pobedničko rešenje konkursa autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa.

„Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom Srbija voza čini prepoznatljivu i primenljivu celinu, što je takođe pozitivno ocenjeno. ‘Srbija voz’ se zahvaljuje svim učesnicima na dostavljenim predlozima i čestita pobedniku“, zaključeno je u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari