Nove kontroverze: “Soko” u više od 70 rešenja 1Foto: BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC

Konkurs Srbija voza – „Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novih brzih vozova Srbije završen je pre nešto više od deset dana, a interesovanje javnosti za pobedničko rešenje “Soko” ne jenjava. Naročito jer je konkurs u žižu javnosti dospeo zbog brojnih optužbi pobedničkog rešenja za plagijat.

Ipak, iz preduzeća “Srbija Voz” navode za “Danas” da je stiglo više desetina radova koji za centralnu ideju imaju isti motiv.

„Od 3.481 pristigle prijave, naziv ‘soko’ je samostalno ili u varijacijama, bio predmet preko 70 predloženih idejnih rešenja“, naveli su za naš list. Kako su ocenili, konkurs je uspešno završen.

„Imajući u vidu da je jedan od njegovih ciljeva bio i afirmacija kreativnog potencijala Srbije, izuzetno nam je zadovoljstvo što je izazvao veliko interesovanje kreativnih stvaralaca“, navedeno je u odgovoru iz preduzeća “Srbija Voz”.

Osim optužbi za plagijat pobedničkog rešenja, nezadovoljni autori koji su poslali svoje radove osporavali su i stručnost žirija. Iz Srbija voza navode da je glumac Petar Strugar “ambasador platforme Srbija Stvara”, a da je Milorad Milinković “režiser i predstavnik kreativne industrije Srbije u brojnim oblastima”.

Na pitanje kako reaguju na najave pojedinih učesnika konkursa da će podneti tužbu na račun regularnosti, ali i za potencijalno plagiranje, list “Danas” nije dobio odgovor.

„Organizator konkursa ‘Srbija Voz’ je ponosan na pobedničko rešenje autora Andrije Arsića koje će biti deo identiteta novog brenda brzih vozova „Soko“ u okviru srpske železnice“, zaključeno je u kratkom odgovoru.

Pobedničko idejno rešenje za logo novog brzog voza odneo je Andrija Arsić i dobio nagradu od milion dinara. Kao jedan od uslova konkursa bio je da logo i ime brzog voza ilustruju vrednosti brzog voza, a to su “brzina, jedinstvenost, originalnost, savremenost”. Međutim, u satima i danima nakon proglašenja pobednika, kirterijum “originalnost” doveden je u pitanje, budući da su korisnici društvenih mreža mogli da vide objave nekoliko različitih autora koji tvrde da je, pobednik konkursa ili neko iz organizacije, plagirao elemente, pa i gotovo ceo koncept, o čemu je “Danas” ranije pisao.

Na pitanja iz naše redakcije većina članova žirija nije bila rada da odgovori, uglavnom ih preusmeravajući na samog organizatora konkursa, a samo jedna članica pomenutog žirija i stručnjakinja u oblasti komunikacijskog biznisa Nataša Filipović u kratkoj izjavi za naš list navela je da “pozdravlja interesovanje javnosti za ceo proces”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.