Sumnje o troškovima i dodeli posla izrade Studije o parkiranju u Užicu 1Užice Foto: Nenad Kovačević

Ivana Parlić, predsednica Gradskog odbora Narodne stranke u Užicu, zatražila je od gradonačelnice i gradske uprave da saopšte koliko je koštala izrada Studije o parkiranju u tom gradu, koja je nedavno predstavljena javnosti.

Ona je podnela zahtev za dostavljanje informacija od javnog značaja i dokumenata, koji se odnose na troškove i druge okolnosti izrade te Studije.
Podsećajući na to da je Studija „od 700 stranica nedavno predstavljena u Skupštini grada“, Parlić je ocenila da je „broj stranica tog dokumenta ostavio u senku činjenicu da građani ništa novo nisu saznali, niti je predloženo rešenje koje bi ozbiljnije rešilo problem parkiranja u Užicu“.

„Studiju je radila firma „Model 5“ iz Beograda, čiji vlasnik je Zvezdan Pešović. Navodno je nekoliko stručnjaka ove kompanije čak šest meseci radilo analizu, čiji rezultati su samo nasmejali mnoge Užičane. „Saznanja“ koja su sa građanima podeljena u formi Studije, odavno su poznata svim stanovnicima Užica, od pešaka do vozača“, saopštila je predsednica užičkog odbora.

Navodeći da su „Užičani u Studiji dobili opšte poznate činjenice“, ona je istakla „da je red da budu upoznati i sa manje poznatim „detaljima“ i da je važno da javnost zna koliko je i zašto Grad platio Studiju, ko je doneo odluku o potrebi njene izrade i kako je izabrana upravo ova firma“.

„Vlasnik angažovane firme „Model 5“ je već bio hapšen zbog davanja mita predsedniku opštine Mala Crnja, kako bi njegova firma dobila posao signalizacije saobraćaja u toj opštini. Takođe, bilo bi zanimljivo da javnost sazna da li bliska veza Zvezdana Pešovića, vlasnika firme „Model 5“, sa jednim od izvršnih direktora Puteva Srbije, Zoranom Pešovićem ima uticaj na izbor tenderske komisije, kao i na odluku da se ova izlišna Studija radi“, saopštila je Parlić.

Slobodan Šiljković, član Gradskog veća Užica koji je zadužen za saobraćaj, rekao je za Danas da su se, nakon javne nabavke koja je bila raspisana u februaru ove godine, za taj posao prijavili Saobraćajni fakultet iz Beograda i navedena firma.

„Ponuda Saobraćajnog fakulteta je bila 1.230.000, a ponuda firme „Model 5“ 1.200.000 dinara. Kriterijum je bio najniža cena i komisija je prihvatila ponudu „Modela 5“, jer je bila jeftinija“, kazao je za Danas Šiljković i potvrdio da je izrada Studije trajala šest meseci i da je završena pre nekoliko dana.

„Ja sam saobraćajni inženjer i smatram da je Studija urađena fenomenalno. Analizirana je svaka ulica, svako parkiralište i sve ostalo. Studija ima više od 800 stranica i dobra je osnova za rešavanje problema parkiranja u gradu“, kazao je Šiljković.

Na pitanje zašto te Studije nema na sajtu Grada, on je rekao da je “veoma obimna i da ima više od 70 megabajta“, ali da će gradska uprava naći način da je učini dostupnom javnosti.

 

Odlučila najniža cena

Na pitanje da li je veza Zvezdana Pešovića, vlasnika firme „Model 5“, sa jednim od izvršnih direktora Puteva Srbije Zoranom Pešovićem, kako je navela Parlić, imala uticaja na izbor tenderske komisije i dodelu posla „Modelu 5“, Šiljković je rekao da on „ne zna za njihove poslovne veze“, ali da one, „koliko je njemu poznato, nisu uticale na to da se izrada Studije poveri „Modelu 5“. „Ne znam kakve su njihove poslovne veze. Bila je oglašena javna nabavka, a kriterijum je bio najniža cena“, kazao je Šiljković za Danas.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.