Ugrožena putna infrastruktura u borskim selima: Opasnost od saobraćajnih nezgoda 1Foto: Igor Velić

Brojna istraživanja pokazala su da uticaj puta, samostalno ili u sprezi sa drugim faktorima, utiče na nastanak saobraćajnih nezgoda i njihove posledice, kažu saobraćajni stručnjaci dodajući procenu da su uticajni faktori koji se odnose na put i okolinu puta, u sadejstvu sa čovekom i vozilom, zastupljeni u 34 odsto saobraćajnih nezgoda.

Dakle, puteve treba redovno održavati, što je uostalom propisano  Zakonom o javnim putevima, budući da su bezbedniji putevi i mobilnost jedan od stubova bezbednosti saobraćaja definisanih u Globalnom planu decenije akcije bezbednosti saobraćaja.

Da li je tako u praksi. Primer koji dolazi iz borskih sela Krivelj, Oštrelj, Metovnica i Slatina pokazuje da se odredbe zakona baš i ne poštuju.

Blatnjav i put prekriven peskom i rizlom, sa teretnim vozilima koja nepokrivena ciradom voze teret u rasutom stanju svakodnevica su meštana Krivelja.

Mesna zajednica Krivelj je za stručnu ekspertizu problema na kriveljskom putu zamolila saobraćajnog inženjera Igora Velića i uputila je na više referentnih adresa.

Rekli su nam, da su na ovaj način, stručno potkrepljenim mišljenjem hteli da na problem ukažu gradskim vlastima – gradonačelniku, Gradskom veću, načelniku i gradskoj upravi, kao i Odeljenjima za privredu i društvene delatnosti i urbanizam.

Obratili su se takođe i Savetu za bezbednost saobraćaja Grada Bora, saobraćajnoj inspekciji, JKP Bor upravljač puta i Policijskoj upravi Bor.

Sa ovog spiska odgovor su dobili jedino od Odeljenja za privredu i društvene delatnosti pri GU Bor u kome se navodi da oni nisu nadležni za ovaj problem jer se radi o državnom putu, kao i da su ovaj dopis prosledili republičkim organima.

Republički saobraćajni inspektor je izašao na teren i doneo zaključke sa merama koje bi morale da primene i poslao ih kompaniji Ziđin čiji kamioni “krstare” kriveljskim putem.

Ugrožena putna infrastruktura u borskim selima: Opasnost od saobraćajnih nezgoda 5
Foto: Igor Velić, privatna arhiva

-Donete mere i zaključci do Mesne zajednice Krivelj nisu stigle. Stigao je odgovor Ziđina da će uraditi postrojenja za pranje kamiona pre nego što izađu na put i preduzeti još neke mere, ali se ništa ne dešava na terenu i taj put je ovih dana u podjednako lošem stanju kao što je i bio – rekao je za Danas Igor Velić.

Velić ukazuje da na kriveljskom putu pripadnici PU Bor ne kontrolišu vozila kompanije Ziđin i time dozvoljavaju da se nanosi šteta putu i okolini.

-Nepostupanjem po svojim zakonskim obavezama pripadnici Policijske uprave u Boru ugrožavaju javnu bezbednost saobraćaja meštana Krivelja i drugih ugroženih sela: Slatine, Metovnice, Oštrelja, stvarajući uslove da dođe do saobraćajne nezgode – ističe Velić.

Naglašava i da selektivno primenjivanje zakonskih odredbi javno ugrožava bezbednost meštana Krivelja i Bora stvarajući uslove za nastanak saobraćajne nezgode sa najtežim posledicama.

Sa stanovišta struke, naglašava Igor Velić, bezbedni putevi podrazumevaju dizajn saobraćajne infrastrukture, koja se zasniva na potrebama ranjivih učesnika u saobraćaju i da se ujedno zadovolje potrebe za mobilnošću svih građana Bora, a ne samo potrebe vozila kompanije Ziđin.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.