Vlasti hoće da daju Subotica trans u koncesiju, opozicija tvrdi da je to privatizacija 1Foto: J. Patarčić/Danas

Direktor JP Subotica trans Dejan Ljubisavljević izjavio je danas da je stanje tog preduzeća izuzetno teško, da ne zadovoljava potrebe građana.

Naveo je da jedno od rešenja može biti uspostavljanje javno-privatnog partnerstva kao modela kojim bi se poboljšale usluge i rad preduzeća.

SVM je nezadovoljan upravljanjem preduzećem, dok je opozicija protiv davanja preduzeća u koncesiju.

„Kada sam došao u Subotica-trans, zatekao sam preduzeće koje nije imalo saobraćajnu studiju -krovni dokument po kojem treba da se upravlja. Linije su iz 2009. godine, a preduzeće nije obavljalo ono zbog čega je osnovano – da bude servis građana te zato od 2012. godine imamo konstantan pad broja putnika“, naveo je Ljubisavljević.

On je na sednici Skupštine grada o mogućim rešenjima podsetio da je u 40 gradova u Srbiji javno-privatno partnerstvo „najnormalnija pojava“, jer je to jedan od načina rešavanja nagomilanih problema.

„Velika je investicija obnoviti vozni park preduzeća koji je sada nefunkcionalan. Upravljati tako nečim je nemoguća misija. Vozni park ne zadovoljava standarde, dok su neki autobusi isključeni iz saobraćaja zbog bezbednosti. Zatim, u trenutku pada broja putnika preduzeće kupuje zglobne autobuse koji su duplo skuplji od solo-autobusa, duplo više troše i teži su za održavanje“, objasnio je Ljubisavljević.

Po njegovim rečima, ovo preduzeće prevozi putnike po saobraćajnim linijama koje su stare 15 godina, a koje ne zadovoljavaju njihove potrebe, pa tako ni Industrijska zona u Malom Bajmoku, u kojoj radi veliki broj građana, nije povezana sa Prozivkom, jednim od najvećih naselja Subotice.

Šef odborničke grupe Srpske napredne stranke (SNS) Veljko Vojnić je rekao da je opozicija potpuno promašila temu jer, kako je objasnio, ovde nije reč o privatizaciji nego o načinu nalaženja održivog sistema da se zadrži javni gradski prevoz, da građani imaju sveobuhvatnu uslugu, a da iznosi koji se izdvajaju za to ne opterećuju previše budžet grada.

Po rečima šefa odborničke grupe Saveza vojvođanskih Mađara (SVM) Janoša Nagela, „ne može se obavljati uspešno poslovanje na taj način što na jednog vozača dođu četiri druga zaposlena“.

„Tu nešto nije u redu i tu je rukovodstvo Subotica-transa koje je trebao da ranije preduzme određene korake. Takođe je neprihvatljivo, ako imaju ovoliki broj zaposlenih, da od 77 autobusa 30 odsto bude van upotrebe – to je veliki primer propusta, kako je to moguće?“, pitao je Nagel.

Da li postoji neki novi model za finansiranje i opravdanost realizacije projekta javno-privatnog partnerstva, ili će grad morati na neki drugi način da reši problem, ustanoviće komisija koju bude obrazovalo Gradsko veće – rekao je sekretar za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Radoslav Vukelić.

Odbornici opozicije glasali su protiv Odluke o pokretanju postupka usvajanja javno-privatnog partnerstva u JP Subotica trans jer su, kako je rekao šef odborničke grupe Pokreta građanske Subotice (PGS) Miroslav Milojević, „imali obećanje gradonačelnika Subotice da će do kraja 2023. godine biti rešen problem ovog preduzeća i da neće biti izvršena privatizacija, ali to nije ispunjeno“.

„Sada smo došli do toga da se izrađuje elaborat o javno-privatnom partnerstvu, tačnije: davanjem u koncesiju preduzeća na 15 godina. Iz budžeta grada se izdvaja oko 500 miliona dinara što je enormna suma. Oni u tom elaboratu predviđaju da će se ta suma smanjiti na nešto manje od 200 miliona dinara iz budžeta. Ja ne vidim motiv bilo kojeg koncesionara da uđe u posao koji je u samom startu negativan i zavisi od budžeta grada“, ocenio je on.

Milojević smatra da se sprovodi „devastacija društvene ili javne svojine“, i da se onda vrši privatizacija ili davanje u koncesiju.

„Mi smo to imali na primeru Apoteke Subotica, pa sad imamo nešto slično i sa Subotica-transom. Dok su njihova dva direktora upravljala ovim preduzećima, u potpunosti su devastirana i dovedena na rub propasti. To govori da kadrovi u takvim osetljivim preduzećima ne mogu da se imenuju iz redova vladajućih struktura, nego to moraju biti kadrovi koji se biraju na konkursima i koji imaju reference za obavljanje tog posla“, rekao je Milojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari