Zaključci Adria Summit konferencije: eCommerce cilj je zaokruženo pozitivno iskustvo prodaje 1Foto: Andrej Nihil.

U istarskom naselju Savurdija održava se prvi Adria Summit, konferencija posvećena eCommerce industriji, na kojoj je održan niz diskusija i panela na temu jedne od najbrže rastućih industrija regiona.

CEO kompanije Shoppster.com, prve i najveće online i TV prodavnice u Srbiji, Ljiljana Ahmetović učestvovala je u panelu pod nazivom “C-level eCommonomic outlook of Adria region”.

Diskusija je obuhvatila najvažnije teme eCommerce industrije, od rekapitulacije prepreka koje je donela pandemija, preko važnosti standardizacije usluga u ruralnim predelima, do praćenja svetskih eCommerce trendova i planova za najbližu budućnost.

Ahmetović se u svom izlaganju osvrnula na to da su temelji Shoppstera izgrađeni usred pandemije kao najizazovnijeg mogućeg perioda za poslovanje eCommerce kompanije.

„Pandemija je izuzetnim tempom transformisala ne samo tradicionalne oblike prodaje, već uopšte način na koji razmišljamo o kupovini bilo čega. Iako je vladala atmosfera opšte nesigurnosti, iz moje perspektive kao direktorke eCommerce kompanije bilo je na momente apsolutno neverovatno gledati kako celokupno tržište otkriva lakoću online kupovine i dostave na kućnu adresu,“ istakla je Ahmetović.

„Ovakve okolnosti su“, dodaje „svakako testirale granice naše izdržljivosti, ali i prilagodljivosti i kreativnosti – Shoppster.com je lansiran usred pandemije, na dva izuzetno različita tržišta, tada još uvek slabo razvijenom srpskom i uveliko razvijenom slovenačkom. Bila su potrebna dva pristupa, dve strategije, dve metode primene svega što smo naučili u prethodne tri godine stvarajući ono što će danas nositi naziv Shoppster.com. Ono što smo naučili jeste kako da pod jednim krovom okupimo najpouzdanije dobavljače i dostavljače, izgradimo atmosferu punu poverenja i razumevanja prema našim korisnicima, i uspešno sprovedemo dugoročni, održivi plan rasta i razvoja jedne moderne eCommerce platforme.“

Regionalna eCommerce scena u stabilnom je porastu, tržišta u poslednje dve godine beleže višestruka uvećanja prometa i uopšte zainteresovanosti za ovaj vid kupovine što bi, sa druge strane, moglo dovesti do većeg interesovanja svetskih eCommerce giganata za jadranski region. O toj mogućnosti se takođe diskutovalo na panelu, ali trenutno je najvažniji naredni korak omogućiti kvalitetnu uslugu i za korisnike u ruralnim sredinama:

“ECommerce je prošao kroz dve godine eksponencijalnog rasta, koji će u narednom periodu ostati stabilan ali će usporiti. Do naročitog izražaja će doći interesovanje kupaca za raznovrsnije usluge koje eCommerce i moderan sistem dostave podrazumevaju. Naši partneri, poput kompanije D Express, svesni su ovog razvoja situacije, i nastaviće da se razvijaju zajedno sa nama, što znači da možemo inicirati neke nove, velike korake unapred za domaću i regionalnu ekonomiju. ECommerce će se raširiti celim regionom i, konačno, dosegnuti i ruralne sredine, baš kao što je slučaj u evropskim zemljama ili u Americi. Ljudima na selu je efikasna dostava neophodnija od urbanog stanovništva, a na nama je da ih edukujemo i na pravi način uvedemo u svet online trgovine. Zato i u godinama koje slede očekujem nastavak više nego uspešne saradnje sa našim partnerima, i radujem se momentu u kojem će željeni paket uspešno stići i u najudaljenije selo.”

Zaključci Adria Summit konferencije: eCommerce cilj je zaokruženo pozitivno iskustvo prodaje 2
Foto: Andrej Nihil

Zamenik generalne direktorke kompanije D Express Nikola Riznić, učestvovao je u panelu “Achieving Excellence in fulfillment”, na kojem se diskutovalo o korisničkom iskustvu i izazovima koje donose novi svetski eCommerce trendovi.

Predstavnik kompanije koja u Srbiji uspešno sprovodi najmodernije modele poslovanja kada su kurirske službe u pitanju, akcentirao je najveći mogući značaj sistema dostave po zaokruženo pozitivno iskustvo online kupovine:

“Prateći navike potrošača i sve promene koje donosi razvoj eCommerce-a, trudimo se da ispunimo zadata očekivanja kada je dostava pošiljaka u pitanju. Svesni smo da nekadašnja premium dostava u roku od 24h sve češće ne ispunjava kriterijume, iz tog razloga, postavljamo visoke ciljeve i radimo na tome da korisnicima omogućimo izbor više različitih modela dostave. Pored standardne “Next Day” dostave, primaoci imaju mogućnost “Same Day” dostave, ali i dostave kroz parcel locker-e i parcel shop-ove. Dostizanje tog cilja prate različiti izazovi, od zapošljavanja dodatne radne snage koja je trenutno u deficitu u Srbiji, zatim poboljšanje uslova rada tokom perioda inflacije ali i održavanje samog nivoa usluga”, zaključuje Riznić.

Za kraj diskusije, Ljiljana Ahmetović je navela šta sve očekuje Shoppster u najbližoj budućnosti: „Shoppster je trenutno dostupan korisnicima u Srbiji i Sloveniji, a proširiće se i na Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, kao i na druga tržišta na kojima United Grupa posluje. Nastavićemo da postavljamo najviše standarde eCommerce industrije u regionu, što podrazumeva kontinuirani rad na unapređenju platforme, nove funkcionalnosti, usluge, cene i promotivne aktivnosti.“

„Marketplace model će u narednom periodu dobiti značajna unapređenja kojima će prodavci dobiti veću autonomiju – brzom integracijom kataloga, jednostavnim „onboarding“ procesom i podjednako jednostavnim sistemom za praćenje aktivnosti,“ zaključuje Ahmetović.

Kompanije Shoppster.com i D Express su među ovogodišnjim sponzorima prvog Adria Summit-a koji traje do 8. maja, a pored ovih tema, paneli na konferenciji baviće se razvojem poverenja korisnika u eCommerce, obavezama velikih brendova, prednostima za male preduzetnike, ulogama privatnog i nevladinog sektora u razvoju industrije, finansijskim pitanjima, ali i o najčešćim greškama na kojima se “spotiču” eCommerce kompanije i svi činioci ove industrije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari