Zašto kasne letovi Er Srbije sa beogradskog aerodroma? 1screenshot: Flightradar24.com

Prosečno kašnjenje letova u odlascima sa Aerodroma Nikola Tesla u 10 časova danas iznosilo je 44 minuta, a u tom trenutku odloženo je pet letova sa indeksom kašnjenja 3,7, pokazuju podaci sa specijalizovanog portala Flightradar24.com.

Situacija se popravila u odnosu na ranije kada je u jednom trenutku 15 letova bilo odloženo, a prosečno kašnjenje iznosio je preko 70 minuta. U tim trenucima indeks kašnjenja bio maksimalnih pet.

Na sajtu Aerodroma Nikola Tesla može se videti da su svi noćni i rani jutranji letovi bili sa kašnjenjem, a najveće kašnjenje, od skoro 2,5 sata bilo je na letu Vizera za Geteborg.

U dolascima nije bilo značajnijeg kašnjenja.

Kašnjenja sa beogradskog aerodroma krenula su pre tri dana, pa je Er Srbija tada obavestila da na kašnjenja utiču „smanjeni kapaciteti službe za odleđivanje aviona, snežne padavine i niske temperature“.

Na pitanje Danasa u vezi sa kašnjenjima iz Aerodroma Nikola Tesla koji je pod upravom francuske kompanije Vansi erports, kažu da je Aerodrom Nikola Tesla Beograd neprekidno otvoren za avio-saobraćaj, bez obzira na vremenske prilike.

„Usluga odleđivanja i sprečavanja od zaleđivanja aviona radi u punom kapacitetu, u skladu sa planiranim redom letenja avio-kompanija, poletno-sletna staza i sve manevarske površine, tj. rulnice i parking pozicije su očišćene, a poletno-sletna staza raspolaže kategorijom IIIb, tj. najsavremenijim uređajima za sletanje i poletanje aviona u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti (magle)“, navode iz ANT.

Prema njihovim rečima, u zimskim uslovima razlozi za kašnjenje letova mogu biti višestruki.

„Na primer, za odleđivanje aviona potrebno je određeno vreme, a zbog kašnjenja letova u dolasku u Beograd, može se dogoditi da naredni letovi iz Beograda budu odloženi, što zatim posledično stvara duže vreme čekanja na odleđivanje, a samim tim može dovesti i do kašnjenja letova. Takođe, da li će avio-kompanije sletati ili poletati u uslovima smanjene vidljivosti, osim kategorije aerodroma, važno je nekoliko drugih činilaca, poput tipa i opreme samog vazduhoplova, procedura koje propisuju avio-kompanije i pilota koji donosi odluku da li će u uslovima smanjene vidljivosti sleteti u Beograd, preusmeriti let na najbliži aerodrom, odnosno da li će uopšte i poleteti ka Beogradu“, kažu u beogradskom aerodromu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari