Završetak poslednje deonice puta Kragujevac-Batočina u martu 2020. godine 1Zorana Mihajlović Foto: Beta/MGSI/Mileta Mirčetić

Odgovarajući na pitanje Danasa: kada će početi i kada će biti završena izgradnja poslednje deonica moderne saobraćajnice (u dužini od pet kilometara, kroz Batočinu – prim, Z.R) koja Kragujevac spaja sa Koridorom 10, potpredsednica Vlade i resorna ministarka Zorana Mihajlović rekla je danas da je gradnja te deonice već počela i da će biti završena do marta naredne godine.

Šumadijska prestonica će time, nakon višedecenijskog iščekivanja, biti spojena sa najznačajnijim međunarodnim putnim koridorom koji prolazi kroz Srbiju.

Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak i njegovi saradnici pojasnili su nam pritom da se na potezu „Rogot“ (nekadašnje lovište) – između Koridora 10 i obližnjeg skretanja za Batočinu – uveliko krči šuma, te da se na pojedinim delovima te deonice počelo i sa zemljanim radovima (u šta smo se uverili).

Šuma se uklanja sa onog dela buduće druge saobraćajne trake ispod kojeg je pre više decenija postavljen cevovod Moravskog sistema (jednog od tri kojima se Kragujevac snabdeva vodom za piće). Cevovod Moravskog sistema će, kako nam je rečeno, biti izmešten sa trase budućeg puta u roku od oko mesec i po dana. Vlasnicima kuća na ulazu u Batočina, koje su na trasi poslednje deonice konekcije Kragujevca sa Koridorom 10, biće, kako smo obavešteni, obeštećeni po vrlo povoljnim uslovima.

Ministarka Mihajlović je, opet odgovarajući na pitanje Danasa, najavila da će dogodine startovati izgradnja brze saobraćajnice (sa četiri kolovozne) Kraguujevac – Mrčajevci koja će centar Šumadije da poveže sa deonicom Moravskog koridora Kraljevo – Preljina (i obezbedi mu konekciju sa aerodromom „Morava“! u Lađevcima – prim, aut.). Ona je, tim povodom rekla da su „Putevi Srbije“ obavezni da završe dokumentaciju, a u državnom budžetu za 2020. godinu će biti deo novca za tu saobraćajnicu, koja će biti duga 35 kilometara, i čija izgradnja će koštati oko 150 miliona evra.

-Negde u drugoj polovini sledeće godine ili trećem kvartalu, realno kada posmatramo stvari, trebalo bi da počne izgradnja te brze saobraćajnice, rekla je Mihajlović na železničkoj stanici u Batočini, gde je prisustvovala početku završnih radova na rekonstrukciji pruge Lapovo – Kragujevac, koja će, kako je rečenom, biti okončana do kraja meseca.

Kragujevački sručnjaci koji su godinama bili na odgovornim funkcijama u firmama koje se bave i putnom privredom, rekli su za Danas da je praktično nemoguće da izgradnja brze saopbraćajnice od Kragujevca do Mrčajevaca počne tokom naredne godine.

– Za izradu planske dokumentacije potrebno je godinu dana, za izradu projekta još toliko, nakon toga sledi tender za izvodjača radova, tu je reševanje imovinskmo-pravnih odnosa i problema na trasi od 70 kilometara (s obe strane puta od 35 kilometara). Ta saobraćajnica prolazi preko Gružansmog jezera, iznad kojeg treba da bude izgrađen, a pre toga projektovan još jedan most (jedan već postoji na sadašnjoj saobraćajnci sa dve kolovozne trake) od nekoliko stotina metara. Sve u svemu, izgradnja brze saobraćajnice od Kragujevca do Mrčajevaca, koja je, bez ikakve dileme, Kragujevcu neophodna kao i veza sa Koridorom 10, realno ne može da počne pre 2025. godine – tvrde naši sagovornici.

Podsetimo, u šumadiskoj javnosti poslednjih meseci i nedelja podigla se velika prašina zbog činjenice da već izgradjeni, ali i projektovani koridori i auto-putevi uveliko zaobilaze Kragujevac, čime šumadijska prestonica i još uvek najznačajniji domaći industrijki centar, postaje „slepo crevo“ i „crna rupa“ na saobraćajnoj mapi Srbije i jugoistočne Evrope.

Današnje informacije potpredsednice Vlade i resorne ministarke Zorane Mihajlović doprineće smirivanju tenzija, ali će ovdašnji hroničari nastaviti pedano da prate realizaciju najavljenih infrastrukturnih projekata u šumadijskom delu Srbije.

Rekonstrukcija 800 kilometara regionalnih pruga

Ministarka Zorana Mihajlović danas je u Batočini rekla da će nakon rekonstrukcije pruge Lapovo – Kragujevac, građani relaciju između ta dva grada vozom, od 1.oktobra, prelaziti za manje od pola sata. Vrednost radova na rekonstrukciji te pruge, duge 27,5 kilometara, iznosi jedanaest milina evra, plus četiri miliona evra za sanaciji klizišta. Najavljena je i rekonstrukcija pruge Kragujevac – Kraljevo.

– U Srbiji će, zaključno sa narednom godinom, biti rekonstruisano oko 800 kilometara regionalnih pruga koje su jednako važne za bolji život gradjana, kao i glavni koridori koje modernizujemo, kazala je, između ostalog, Mihajlović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari