IPSOS: Nismo objavili rezultate rejtinga političkih partija, mediji obmanjuju javnost 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Ipsos u proteklih nekoliko meseci nije objavljivao rezultate svojih anketa političkih preferencija javnog mnjenja, ističe se večeras u saopštenju ove agencije i poručuje da rezultati rejtinga političkih partija, koje su joj pripisali portal i dnevni list Danas, portali Direktno i Nova srpska politička misao, ne potiču iz njenih istraživanja.

Integralni tekst saopštenja Ipsosa glasi:

„U poslednjih sedam dana, u više navrata, portal i dnevni list Danas, zatim portali Direktno i Nova srpska politička misao, kao i neki drugi mediji objavili su vest da su se, kako kažu, nezvanično pojavili rezultati rejtinga političkih partija, a koji se pripisuju agenciji Ipsos.

Ovim putem želimo da istaknemo da Ipsos nije objavljivao istraživačke podatke, niti objavljeni rezultati potiču iz Ipsosovih istraživanja. Uz to, nijedan od medija nije kontaktirao Ipsos radi provere tačnosti podataka,

Ipsos u proteklih nekoliko meseci nije objavljivao rezultate svojih anketa političkih preferencija javnog mnenja. Svoje nalaze uvek objavljujemo ili na svojoj zvaničnoj web stranici, ili to čini neko od zaposlenih pod svojim imenom i prezimenom.

Iz tog razloga, želimo da skrenemo pažnju javnosti da podatke koji se pripisuju agenciji Ipsos, a koje nije objavio neko od zaposlenih u agenciji ili se ne nalaze na našoj web stranici, ne uzimaju za relevantne.

Takođe, upućujemo apel medijima da ne navode Ipsos kao izvor podataka bez prethodne provere sa odgovornim osobama u agenciji.

Smatramo da je dužnost i istraživača i medija da javnosti plasiraju pouzdane i proverene podatke, uz navođenje svih relevantnih informacija o istraživanju, kao što su ime istraživačke kompanije, ime naručioca, metodologija istraživanja, vreme prikupljanja podataka, a po potrebi i tačna formulacija pitanja za određene podatke.

Odstupanje od navedenih pricnipa, proklamovanih od strane svih relevantih istraživačkih udruženja, smatraćemo pokušajem dezavuisanja javnosti i nanošenja štete reputaciji agencije Ipsos.

U slučaju objavljivanja neproverenih podataka, koji se pripisuju agenciji Ipsos, bićemo prinuđeni da svoj poslovni ugled zaštitimo pred sudom“, navodi se na kraju saopštenja Ipsosa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari