Monitoring: Medijska dominacija Vučića, najaktivniji Goran Vesić 1Foto: https://mc.rs

Predstavnici Transparentnosti Srbija (TS) Nemanja Nenadić i Zlatko Minić predstavili su na današnjoj konferenciji podatke o funkcionerskoj kampanji, o finansiranju kampanje i prijavama zbog kršenja propisa i postupanju državnih organa po tim prijavama.

TS je analizirala dosadašnja dešavanja na političkoj sceni pred izbore koji nas očekuju 3. aprila.

Intenzivna funkcionerska kampanja, veće učešće državnih funkcionera u stranačkim aktivnostima nego u prethodnim izbornim ciklusima i medijska dominacija Aleksandra Vučića i njegove liste kroz kombinaciju funkcionerske kampanje, izjava i gostovanja na TV-u i oglašavanja, glavne su karakteristike prve četiri nedelje od raspisivanja parlamentarnih izbora, navodi se u analizi koju je TS sprovela.

Kako se navodi, dosadašnji tok kampanje pokazuje da izmene zakona, usvojene početkom godine, nisu dovele do promene postupanja funkcionera.

Ukupan broj promotivnih aktivnosti 26 funkcionera iz uzorka bio je, u prvih 26 dana kampanje, za 58 odsto veći nego u istom periodu pre godinu dana, kada nije bilo izbora.

Kako je Zlatko Minić iz Transparentnost Srbija rekao, predstavljajući rezultate ovog monitoringa, oni nisu pratili stranačke aktivnosti, već aktivnosti u svojstvu državnih funkcionera.

„Ista priča ponavlja se na stranačkim skupovima i funkcionerskim kampanjama, šalju se iste poruke“, ukazao je Minić.

On je rekao i da brojni funkcioneri zloupotrebljavaju zvanične državničke kanale. Kao primer toga on je uzeo ministra policije.

„Ministar policije Aleksandar Vulin na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) objavljuje puno ličnih opservacija“, pojasnio je Minić.

Kada se posmatra 10 najaktivnijih funkcionera, broj promotivnih aktivnosti je više nego udvostručen, povećan je za 118 odsto.

Najagilniji političar, prema rezultatima ovog monitoringa, bio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić sa 32 promotivne aktivnosti, duplo više nego pre godinu dana.

Na drugom mestu je ministar omladine i sporta Vanja Udovičić sa 28 promotivnih aktivnosti.

Kako se navodi u izveštaju TS, i u ovoj kampanji zabeleženo je kombinovanje funkcionerske kampanje i stranačkih aktivnosti. Takve kombinacije bile su karakteristične za predsednika Srbije i SNS-a Aleksandra Vučića.

On je do sada imao 11 promotivnih aktivnosti, od čega šest samo u prošloj nedelji.

Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija ukazao je da osoba koja obavlja funkciju predsednika Srbije mora jasno da predoči da li nastupa u svojstvu predsednika države.

„Tviter nalog Aleksandra Vučića još uvek je označen kao nalog i predsednika Srbije i predsednika Srpske napredne stranke“, naglasio je Nenadić.

Kako je on dodao, funkcionerska kampanja bila je i tema ranije vođenog međustranačkog dijaloga o izbornim uslovima.

„Promene u tim propisima koji su doneti su minimalne. Neće se ova kampanja bitno razlikovati od ostalih“, naveo je Nenadić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.