SSP Subotica protiv javno-privatnog partnerstva u JP “Subotica-trans” 1Foto: J. Patarčić/Danas

Gradski odbor Stranke slobode i pravde (SSP) Subotica poručio je da se oštro protivi uvođenju JP “Subotica-trans” u javno-privatno partnerstvo, a takođe je izrazio sumnju da će Studija koja bi trebalo da odluči o daljoj sudbini preduzeća imati željene efekte.

Kako je na konferenciji za medije obrazložio predsednik subotičkog odbora SSP-a Robert Šebek, izrada Studije košta 14,2 miliona dinara ili 120.000 evra, što je ocenio kao veliku cifru, navodeći da je Saobraćajni fakultet već pravio slične analize 2019. godine za 5 miliona dinara.

“Ako dodamo ove dve cifre, izađe 163.000 evra. Analize su napravljene, a ‘Subotica-trans’ je sve veći gubitaš svake godine”, rekao je Šebek.

On je istakao da JP “Subotica-trans” ima dugu tradiciju i da u njemu radi veliki broj savesnih ljudi, a da je po njegovom mišljenju preduzeće postalo gubitaš dolaskom sadašnjeg direktora.

U prilog svojoj tvrdnji naveo je da je JP “Subotica-trans” poslednji put bilo u neto dobitku 2019. godine, iako je cena dizela u poslednje tri godine bila niža nego danas, kao i da je poslednja javna nabavka objavljena na sajtu preduzeća 2020. godine.

“Šta se krije od građana Subotice, ako su sve javne nabavke u skladu sa zakonom? Zašto se ne objavljuju na sajtu preduzeća”, upitao je Šebek.

On se osvrnuo i na cene karata javnog prevoza, navodeći da pojedinačna autobuska karta u gradskoj zoni u Novom Sadu košta 65 dinara, dok je u Subotici 120 dinara, a da su od 2018. godine do danas, mesečne karte za penzionere i đake poskupele za više od 45 odsto.

“To je nedomaćinsko poslovanje”, ocenio je Šebek.

On je dodao i da direktor JP “Subotica-trans” nije prisustvovao sednici Skupštine grada na kojoj su se usvajali Programi poslovanja javnih i javno-komunalnih preduzeća da obrazloži inicijativu za uvođenje javno-privatnog partnerstva, dok je odgovor o kupovini startera javnost dobila posle 12 dana.

“Ovaj starter nov košta 2.500 evra. Pitamo direktora da li je u ‘Subotica-trans’ stigao nov starter, jer po našim saznanjima je ishaban, već je bio u kvaru, i nisam siguran da je nov starter stigao”, kazao je Šebek, dodajući da ostali starteri koji imaju slične karakteristike koštaju najviše 1.000 evra.

“Jako je interesantno kada je rekao da to nisu platili građani. Izvinjavamo se direktore Ljubisavljeviću, ko je većinski vlasnik Dunav osiguranja? Mislim da je država, jer država drži 76 odsto akcija. Da li građani Subotice preko PDV-a pune republički budžet”, upitao je Šebek.

Predsednik subotičkog odbora SSP-a takođe je rekao da ova stranka ima saznanja da u JP “Subotica-trans” iz gotovo svake mesne zajednice, kako je naveo, stiže dopis u vidu molbe za dobijanje besplatnih godišnjih karata.

“Po našim saznanjima, ovakvih karata je podeljeno 300. Inače, od svake mesne zajendice dolazi ovakva molba, direktor odobri i izdaje karte, a ako 1.000 evra pomnožite sa 300, to je 300.000 evra”, rekao je Šebek.

Subotički odbor SSP-a zaključio je da će u narednim danima da se konsultuje sa pravnicima o eventualnom podnošenju krivničnih prijava protiv rukovodilaca u JP “Subotica-trans”.

Više vesti iz ovog grada čitajte na ovom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari