Vučić - glumac, scenarista, reditelj i narator o trošku građana 1foto (BETAPHOTO/PREDŠEDNISTVO REPUBLIKE SRBIJE/EV)

Iako Aleksandar Vučić tvrdi da još nije odlučio da li će se se ponovo kandidovati za predsedničku funkciju, najnoviji video-spot, čiji je on protagonista i narator, pokazuje da je njegova kampanja “uveliko u toku”, ocenjujuju sagovornici Danasa.

Oni tako komentarišu snimak koji je postavljen juče na Vučićevom Instagram nalogu „Budućnost Srbije“, kao i na Jutjub kanalu Srpske napredne stranke.

U uvodnim kadrovima, uz himnu Srbije „Bože pravde“, odsviranom u laganom ritmu na klaviru, pojavljuje se srpska trobojka kako se vijori u suton, a zatim se smenjuju kadrovi Aleksandra Vučića kako se rukuje sa svetskim državnicima – nemačkom kancelarkom Angelom Merkel, predsednikom Francuske Emanuelom Makronom, kineskim liderom Si Đi Pingom, ruskim čelnikom Vladimirom Putinom i aktuelnim predsednikom Sjedinjenih Američkih Država Džozefom Bajdenom, iz vremena kada je Bajden u svojstvu potpredsednika SAD posetio Srbiju u avgustu 2016. godine.

Potom su prikazani prizori auto-puteva, železničkih pruga, Beograda na vodi, oranica koje obrađuju najsavremenije poljoprivredne mašine, te “slike” međustranačkog dijaloga vođenog na Fakultetu političkih nauka, sale Narodne skuštine, dece u školskim klupama, crkava i manastira, kulturnih objekata, uključujući eksterijer Narodnog muzeja, spomenika, uključujući spomenik Stefanu Nemanji, vakcinacije, te Vučića kako obilazi fabrike.

Klip odlikuje intenzivan kolorit, kao i kontrasti boja, poput kombinacija zeleno-siva, crno-crvena, crno-bela i teget-žuta.

Na samom kraju pojavljuje se radnik u žutom šlemu kako grli svoju malu ćerku.

Narator u spotu je sam predsednik Vučić, koji smirenim glasom, uz pomenute zvuke klavira, poručuje:

Vučić - glumac, scenarista, reditelj i narator o trošku građana 2
Aleksandar Vučić u najnovijem video-spotu, izvor: SNS kanal na Jutjubu

– Zajedno smo sanjali i verovali u naprednu i uspešnu Srbiju, dostojnu svetskog ugleda i poštovanja. Korak po korak, veliki snovi postaju velika dela, a budućnost koju smo nekada samo sanjali, postaje naša sadašnjost. Sada više nego ikada, moramo ostati ujedinjeni, poštovati mišljenja drugih i ne dozvoliti da naše razlike budu prepreka: u oblikovanju budućnosti za našu decu, u stvaranju boljeg života za sve i u očuvanju dostojanstva i ponosa naše zemlje. Sada više nego ikada, moramo nastaviti da radimo za ono u šta svi verujemo: za snažnu Srbiju koja je pokazala da može biti prva, za otvorenost i mir, za jedinu zamlju koju nazivamo otadžbinom, a koja od nas sada traži da budemo složni i ostavimo sve razlike po strani – izgovara Vučić, praćen himnom Bože pravde.

Komentarišući video-klip Igor Brakus, radijski voditelj i autor, kaže da se, za razliku od prethodnih naprednjačkih izbornih spotova, u ovom najnovijem uočava ozbiljan dramaturški pomak.

– Umesto ranijih nemuštih i dosta nejasnih tekstova koje su izgovarali glumci, a materijal režirali režimu bliski pozicioni reditelji koje je plaćala SNS, sada imamo jednog glumca, scenaristu, reditelja i naratora, kojeg plaćaju građani Srbije. Uvidevši da je đavo odneo šalu te da postoji mogućnost da „opozicija“ ne izgubi baš ubedljivo na predstojećim izborima, predsednik Vučić je uzeo stvar u svoje ruke i onako “marinaabramovićevski” predočio narodu zašto bi trebalo da glasa za Njega a ne za njegovu Partiju. Laiku poput mene je ovaj spot fascinantan i neodoljiv, dok bi pokoji stručnjak možda primetio da nedostaje autorski pečat jednog Ristovskog, Antonijevića ili Kusturice, poručuje Brakus.

Govoreći na istu temu, Stevan Vlajić, strateg političkog marketinga, navodi: “Aleksandar Vučić je u neprekidnoj kampanji i ovaj spot je još jedan uvod u predsedničku – predstavlja popriličan kliše opcije koja želi da nastavi sa kontinuitetom sopstvene vlasti”.

– Prikazan je navodno poštovani državnik koji je svuda dobrodošao, neko ko mudro balansira između svetskih lidera. Tu je i zbir određenih insfrastrukturnih postignuća koja su danas normalna u svakoj zemlji, ali su ovde su predstavljena kao inovativni svemirski program. Pomirljivost u tonu, pozivanje na jedinstvo, prikaz najlepših destinacija Srbije i topla ljudska priča na kraju – ova produkcija je prilično profesionalna, ali predvidljiva, ističe Vlajić.

Naš sagovornik dodaje: ”Po samim motivima spota može se zaključiti da je Vučiću i njegovim simpatizerima veličina i te kako bitna, u svakoj društvenoj i političkoj sferi, jer su megalomanski projekti ostvareni iracionalnim kreditnim zaduživanjem krunski dokaz uspeha svake autokratije.

To je ono što pokreće i budi nadu svakom prosečnom građaninu sa platom od 300 evra i održava lojalnost prema “neprikosnovenom liku i delu” predsednika Republike””.

– One stvari koje impresioniraju njegove birače stale su u jedan minut, ali je za promociju brljotina koje su on i njegovi saradnici učinili za ovih devet godina, a za koje njegovi sledbenici ne znaju, zahtevaju višesatni serijal koji bi trajao sezonama, zaključuje Stevan Vlajić.

Vučić - glumac, scenarista, reditelj i narator o trošku građana 3
„Ne gledam treševe“: Sergej Trifunović, izvor: FoNet /Božana Pavlica

Brojni umetnici nisu želeli da za naš list komentarišu sadržinu i poruke Vučićevog spota. Sergej Trifunović, glumac i član Predsedništva Pokreta slobodnih građana, kratko je poručio: ”Ne gledam treševe”, dok je Marko Vidojković, pisac i jedan od autora emisije “Dobar, loš, zao”, ironično naveo: ”Spotu ne fali ništa, a posebno mi se dopadaju skriveni frejmovi sa tonama kokaina i odsečenim delovima ljudskih tela”.

Zabranjeni klipovi

Vučić je u vreme izbornih kampanja, kao i u “pauzama” između izlazaka na birališta proteklih godina bio protagonista nekoliko spotova SNS od kojih su pojedini bili zabranjeni. Ilustracije radi, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) odlučilo je u maju prošle godine, tokom kampanje za parlamentarne izbore, da  zabrani video-klip naprednjaka u kojem Vučić  priča sa devojčicom, uzrasta od oko četiri do pet godina, koja se igra vozićem, kockama i drugim igračkama, ističući da je prekršen Pravilnik o zaštiti maloletnika u oblasti pružanja medijskih usluga. Zabrana se nije odnosila na internet, već na prikazivanje u elektronskim medijima. REM je i tokom Vučićeve kampanje za predsedničke izbore, u martu 2017, zabranio jedan od njegovih spotova. Radnja navedenog klipa odvijala se u kafiću, čiji gosti uz pivo komentarišu učinak Vučićeve vlade i Vučića kao premijera, a na kraju se čuju povici sa stadiona:”Vučiću pe..ru”. Ocenjeno je da je takva sadržina uvredljiva za pripadnike LGBT populacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari