Koliki je značaj meda u ishrani? 1Foto: Pixabay/PollyDot

Med je namirnica koja sprečava infekcije, čuva zube i kosti, snižava holesterol, poboljšava varenje, ali i daje dosta energije našem telu.

Med sadrži oko 80 odsto šećera, a polovina od tih šećera je fruktoza (40 odsto). Tamniji med sadrži više gvožđa i bakra.

Med se sastoji od ugljenih hidrata, proteina i slobodnih amonokiselina, mineralnih materija, kao i vitamina, med sa većom količinom polena bogatiji je vitaminom C.

Vrednosti na 100g:

  • Kalorija 304
  • Ugljeni hidrati 82g
  • Kalcijum 6mg
  • Kalijum 52mg
  • Natrijum 4g

Med spada u namirnice koje se lako vare. Brzo se i lako apsorbuje, međutim u krv ne dospevaju naglo velike količine glukoze i to zbog prisustva fruktoze.

Iako med ima visok glikemijski indeks, ne izaziva veliki skok šećera u krvi, međutim svakako osobe sa dijabetesom i insulinskom rezistencijom treba da paze na količinu unosa meda.

Posebno se preporučuje sportistima i ljudima koji troše veliku količinu energije. Ukoliko vežbate dobro je uključiti med u ishranu pre i posle treninga (u skladu sa planom ishrane i treninga).

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Nutricionista – zdrava Ishrana (@nutricionista_ivanamisic)

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

3 reagovanja na “Koliki je značaj meda u ishrani?”

  1. moj pradeda nikada nije jeo med i kafu pa je doziveo duboku starost., ujedno probio solunski front.

  2. ima više kontroverznih konstatacija. Jedina nesporna je visok sadrzaj prostih šećera. Osim toga, treba misliti u kojoj kolicini se med jede. Sa 2-3-4 kašičice dnevno jedino šećer dolazi do izražaja. Dakle, smanjite dozivljaj.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.