Neispravni pneumatici mogu da budu puno opasniji nego što mislite 1Fotografija: Shutterstock

Pored bezbedne vožnje važno je da vozači vode računa i redovno održavaju svoje automobile. Iako ima na hiljade delova, samo se gumama dodiruje podloga. Stoga, guma ili ispravnije „pneumatik“ jedan je od najvažnijih faktora aktivne sigurnosti automobila.

Zbog užurbanog načina života, provera pneumatika lako se smetne sa uma, ali osigurati da su u dobrom stanju važno je za performanse vozila i vašu sigurnost na putu. Nakon dugog radnog dana, pomisao na to da obratite pažnju na svoj automobil može da bude poslednja stvar na pameti. Ali, ignorisanje problema ne znači da on nestaje – ono samo osigurava da će se kasnije vratiti.

S toga, donosimo neke važne savete koje određuju ispravne pneumatike:

  1. Pritisak u gumama
  2. Dubina profila
  3. Celokupno stanje (uključujući bilo kakvo oštećenje)

Pritisak u gumama

Pravilno naduvani pneumatici osiguravaju bolju stabilnost, bolje prijanjanje, ravnomerno trošenje i manju mogućnost pucanja. Provera pritiska u pneumaticima brza je i jednostavna. Ispražnjen pneumatik lako možete da uočite i po izbočini ili ulegnuću koje nastane pod težinom vozila. No, ponekad to nije odmah uočljivo pa bi bilo dobro barem jedanput mesečno da proverite pritisak. Uputite se na najbližu benzinsku pumpu gde na posebno predviđenom mestu možete to da sredite. Informacija o ispravnom pritisaku najčešće se nalazi na nalepnici na okviru vrata ili na poklopcu mesta za sipanje goriva. Takođe, preporučen nivo pritiska možete da proverite i u priručniku.

Kada znate koji je ispravan pritisak, odvrnite poklopac ventila i pritisnite merač kako biste očitali trenutni pritisak u svakom od pneumatika. Ako je pritisak prenizak, napunite ga pomoću vazdušnog kompresora dok ne bude u skladu s preporučenim vrednostima.

Pritisak je najbolje proveriti kada su gume ‘hladne’ ili u mirovanju najmanje 3 sata.

Dubina profila

Pobrinite se da je gazeći sloj na pneumaticima dovoljno dubok za sigurnu vožnju. Istrošeni pneumatici smanjuju prianjanje vozila, što može da poveća zaustavni put prilikom kočenja, rizik od akvaplaninga, odnosno dovede vas i ostale putnike u opasnost.

Procenite svoju dubinu gazećeg sloja prema TWI oznaci koja se nalazi na samom pneumatiku. Ukoliko su TWI oznaka i gazeća površina na istom nivou, tada je potrebno da zamenite pneumatike.

Celokupno stanje i štete

Osim pritiska i gazećeg sloja, čvrstog unutrašnjeg i spoljašnjeg zida i dobro opšte stanje važni su za zdravlje vaših pneumatika. Potražite potencijalno nepravilno trošenje, rascepe, ispupčenja, pukotine od suvog truljenja ili predmete zaglavljene u pneumaticima. Svako propuštanje vazduha potrebno je otkloniti u što je moguće skorijem roku od strane za to obučene osobe.

Takođe, pripazite na starost svojih pneumatika jer s vremenom on gubi svoja svojstva. Ne preporučuje se da je na vozilu postavljen pneumatik stariji od 10 godina. Starost može lako da se prepozna DOT oznakom, četvorocifrenim brojem otisnutim na površini pneumatika gde prva dva broja predstavljaju nedelju proizvodnje a druga dva broja – godinu proizvodnje.

Ako nešto izgleda sumnjivo, ali niste sigurni da li to utiče na vaš pogon, predlažemo da posetite svog servisera ili zatražite mišljenje u najbližem tehničkom pregledu. Samo su ispravni pneumatici – sigurni pneumatici.

Izvor: vecernji.hr

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari