Ovo je najzdravija riba na svetu: Bolja i od lososa, evo zašto treba da je uvrstite u nedeljni jelovnik 1Foto: Shutterstock/jessicahyde

Malo ljudi razmišlja koje o prednostima skuše za organizam, već cene samo njen ukus. Svaka namirnica ima hemijska svojstva koja na telo deluju na određeni način, a evo kako to izgleda kada se jede riba.

U hemijskom sastavu skuše ima mnogo belančevina i masti, a više ih ima u ribama ulovljenim tokom zime u severnijim krajevima.

Uobičajena količina masnoće je 13 grama, što je dovoljno da se riba definiše kao masna. Belančevina je prosečno 18 grama i apsorbuju se tri puta brže od belančevina u govedini.

Skuša je niskokalorična riba. Da bismo dobili dnevni unos kalorija, trebalo bi da pojedemo otprilike 700 grama ribe, ali ne smemo da zaboravimo na masnoće koje se u njoj nalaze, prenosi N1 Zagreb.

Nezasićene masne kiseline

Skuša ima velike količine nezasićenih masnih kiselina pa je kao kao namirnica vredna i prepuna antioksidansa. Oni pomažu u jačanju ćelijskih membrana organizma na račun neutralizacije slobodnih elektrona.

To su radikali koji mogu da probiju ćelijske zidove i umanje njihovu aktivnost. To dovodi do pojave niza bolesti, uključujući onkološke. Da biste to izbegli, važno je jesti prave proizvode.

Nije slučajno što se deci daje riblje ulje – ono je puno nezasićenih masnih kiselina. Hemijski sastav skuše ima blagotvoran učinak na skladan rast i razvoj dece te je vrlo korisna za trudnice i dojilje.

Minerali i B vitamin

Kako bi se izbegla neravnoteža između rasta i razvoja unutrašnjih organa kod adolescenata, skuša bi trebalo da bude prisutna u njihovoj ishrani.

Minerali su vredne komponente skuše. Sadrži kalijum, fosfor, fluor, sumpor, cink, hlor, natrijum. To su mikroelementi od velike koristi. Celi spektar B vitamina sadržan je u ovoj ribi. Visoka je koncentracija vitamina B12 i vitamina PP.

Vitamin B pomaže u sintezi DNA i učestvuje u metabolizmu masti. Česta konzumacija skuše reguliše šećer u krvi, pomaže probavnom sistemu i jača nervni sistem. Pomaže u stvaranju hemoglobina i zasićenju kiseonikom.

Fosfor

Zahvaljujući mastima i nezasićenim masnim kiselinama, vrlo je blagotvoran za mozak, kožu i kosu. Visoka koncentracija fosfora pomaže u izgradnji mnogih enzima koji su pokretači hemijskih reakcija u ćelijama.

Celokupnu vitalnost organizma može da osigura samo jedna vrsta ribe. Fosforna kiselina u skuši je tkivo ljudskog kostura, zbog čega je vrlo korisna za zdravlje dece, ali i za odrasle, s obzirom da s godinama imaju problema s mišićno-koštanim sistemom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari