Foto: FreeImages / konikaori

Kraj godine idealan za konzumaciju suvog voća

Suvo voće sadrži mnogo hranljivih sastojaka koji su potrebni ljudskom organizmu. Zato ga je potrebno jesti sto češće i što više pogotovo u zimskim mesecima kada nema mnogo voća na pijacama i u marketima.

Pre svega treba jesti suve šljive i suve smokve, a u hladnim danima korisne su i urme i brusnice. Sve to voće je prepuno belančevinama, vitaminima, mineralima i vlaknima i često se preporučuje da se jede u jutarnjim satima kada je čoveku najviše potrebna energija.

Masline – namirnica za sva godišnja doba

Masline su bogate gvožđem, vitaminom E i A, kalcijumom, vlaknima kao i omega-9 masnim kiselinama, poznatijim drugim imenom kao i zdrave masti, pa ni ne čudi zašto ih treba jesti tokom čitave godine. One su korisne jer i poboljšavaju memoriju, daju energiju, smanjuju bore kao i zbog toga što smanjuju želju za povećanim apetitom.

Mušmula poboljšava krvnu sliku

Mušmule, voćke prepune vitamina, potiču iz Jugozapadne Azije i Jugoistočne Evrope. U sebi sadrže B vitamina ali i mnoge minerale. Korisne su za krvnu sliku, kao i za poboljšanje vida, upotrebljavaju se i protiv dijareje, a štite od kardiovaskularnih i malignih bolesti.

Što je zrelija, mušmula je bolja i ukusnija. Ona je dobra ukoliko joj je „meso“ kašasto i tamnije boje. Bere se u novembru. Ukoliko je uberete nedovoljno zrelu, možete je ostaviti da sazri na nekom mračnijem mestu.

Nar, voće bez koga se ne može

Nar je od davnina smatran simbolom zdravlja, a sem soka popularni su i njegove semenke kao i ulje. Odličan je izvor B5 vitamina, a interesantna i malo poznata stvar je da čaša nara ima snažnije antioksidativno delovanje od čaše vina ili šolje zelenog čaja.

Sok od nara štiti od raka, od dobijanja Alchajmerove bolesti, jača imunitet, čuva zube i usporava starenje. Ulje nara pak štiti od dijabetesa, gojaznosti i srčanih bolesti.