Suplementi u doba gripa - da ili ne? 1Foto: Pixabay / ulleo

Često se provlači pitanje da li u sezoni gripa treba unositi suplemente u vidu vitamina i minerala iako imamo dobru ishranu.

Odgovor na ovo pitanje je malo kompleksniji, ali u najvećem broju slučajeva, u sezoni gripa (i korona virusa) ne bi bilo loše unositi dodatnu dozu vitamina i minerala. Naravno kontrolisanu dozu, ni u čemu ne treba preterivati.⁣

Koliko god da se trudimo i biramo kakvo voće i povrće kupujemo i na kakvim mestima, nikada ne možemo biti sigurni da je sve tako kako su nam rekli prodavci.

Zbog promena u uzgoju voća i povrća i globalnog zagrevanja u samim plodovima je smanjena količina vitamina, što ne znači da ih nećemo koristiti. Ipak to je oblik u kome se vitamini najbolje resorbuju koliko god da ih možda ima manje.

Dok ima svežeg voća i povrća to treba iskoristiti, a u drugim periodima i u određenim stanjima (trudnoća, bolesti…) dodatno ćemo unositi vitamine i minerale kroz suplemente.⁣

Ono što znamo je da postoje određeni minerali i vitamini do kojih je sve teže doći prirodnim putem i da većina svetske populacije zahteva veći unos.

To su cink, kalcijum, magnezijum, omega-3 masne kiseline, vitamini B, C, A, E i D, tako da da ove vitamine i minerale možete dodatno unositi kada je sezona gripa, ali, opet ponavljam, nema potrebe preterivati.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

 

View this post on Instagram

 

⁣ ? ⁣ ? ⁣ ⁣⁣ Često se provlači pitanje “da li se u sezoni gripa trebaju unositi suplementi u vidu vitamina I minerala iako imamo dobru ishranu” ⁣ ⁣⁣ Odogovr na ovo pitanje je malo kompleksniji ali u najvećem broju slučajeva, u sezoni gripa (I ove korone) ne bi bilo loše unositi dodatnu dozu vitamina I minerala ali naravno kontrolisanu dozu, ni u čemu ne treba preterivati.⁣ ⁣⁣ Ali koliko god da se trudimo, I biramo kakvo voće I povrće kupujemo, I na kakvim mestima, nikada ne možemo biti sigurni da je sve tako kako su nam rekli prodavci. Zbog promena u uzgoju voća I povrća I globalnog zagrevanja u samim plodovima je smanjena količina vitamina, što ne znači da ih nećemo koristiti, ipak to je oblik u kome se vitamini najbolje resorbuju koliko god da Ih možda ima manje.⁣ ⁣⁣ Dok ima svežeg voća I povrća to treba iskoristiti, a u drugim periodima I u odredjenim stanjima (trudnoća, bolesti..) dodatno ćemo unositi vitamine I minerale kroz suplemente.⁣ ⁣⁣ Ono što znamo je da postoje određeni minerali i vitamini do kojih je sve teže doći prirodnim putem i da većina svetske populacije zahteva veći unos. To su cink, kalcijum, magnezijum, omega-3 masne kiseline, vitamini B, C, A, E i D, tako da da, ove vitamine i minerale možete dodatno unositi kada je sezona gripa, ali opet ponavljam nema potrebe preterivati. ☺️⁣ ⁣⁣ Vaš nutricionista – Ivana Mišić @nutricionista_ivanamisic

A post shared by Nutricionista – zdrava Ishrana (@nutricionista_ivanamisic) on

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.