Sprečite nadimanje od praznične hrane pomoću ovih saveta 1Foto: pixabay / mohamed_hassan

Praznici su nezamislivi bez obilja hrane, ali mnogo kalorija može negativno uticati na varenje ili izazvati neprijatno nadimanje.

Praznični ručak ili večera sadrži duplo više kalorija od preporučene količine za odraslu osobu. Previše hrane u stomaku izaziva nelagodnost, loše varenje i mučninu.

Stručnjaci savetuju kako sprečiti nelagodnost u crevima, odnosno nadimanje tokom praznika, piše Healthline.

Izbegavajte hranu koja izaziva nadimanje

Važno je znati koja hrana izaziva nadimanje, kao što su mlečni proizvodi i gluten, pa ih smanjite ili izbegavajte da biste izbegli loše varenje.

Obratite pažnju na simptome, porcije i vreme jela jer će vam to pomoći da otkrijete koje namirnice izazivaju nadimanje, savetuju stručnjaci.

Jedite redovno

Ako mislite da je dobra ideja da jedete vrlo malo pre praznične gozbe, varate se. Naime, to će dovesti do prejedanja, što će izazvati nadimanje. Neophodno je jesti dosledne obroke tokom dana, savetuju stručnjaci.

Dodajte zdraviju hranu u jelovnik

Postoje jednostavne alternative zdrave hrane za praznike koje možete pripremiti poput humusa i svežeg povrća.

Umesto pirinča birajte mahunarke koje su bogate kalijumom, koje pomažu u smanjenju viška natrijuma koji izaziva nadimanje.

Dodajte lisnato povrće kao što su kelj, špargle i spanać jer imaju visok sadržaj vode, malo kalorija i puno vitamina, minerala i vlakana.

Smanjite konzumiranje alkohola

Pijenje alkohola nakon obilnog obroka može pogoršati nadimanje. Da biste sprečili dehidraciju, pijte dovoljno vode tokom dana.

Stručnjaci preporučuju jednu čašu alkohola dnevno za žene i dve za muškarce. Takođe, za svaku čašu alkohola koju popijete, popijte bar jednu čašu vode.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.