Ovo su najčešći znakovi da se ne krećete dovoljno 1Foto: fizkes / Shutterstock.com

Bilo da radite od kuće ili u kancelariji, ako ceo dan sedite zbog posla, vaše telo možda propušta ključne pokrete i koristi koje oni donose. Ako je to slučaj, postoji šansa da vam telo određenim pokazateljima želi da skrene pažnju na to da mu je potrebno više kretanja.

Lekarka fizikalne terapije, Lisa N. Folden, izdvojila je najčešće znakove koji ukazuju na to da se ne krećemo dovoljno.

Zatvor

„Kada patite od zatvora, to je jasan pokazatelj da ne unosite dovoljno vlakana i vode u organizam ili da se ne krećete dovoljno. Ležanje ili sedenje većinu dana ‘odličan’ je način da zaustavite rad creva“, kaže Folden.

Da biste izbegli zatvor creva, trebalo bi da se redovno krećete. Prošetajte tokom pauze za ručak ili se potrudite ustanete i protegnete se nekoliko puta tokom dana. Vaše telo i creva biće vam zahvalni, prenosi Index.

Napetost mišića

Lekarka objašnjava da su „mišići poput gumenih traka. Što ih više koristite, to su fleksibilniji. Kada prestanete s kretanjem, oni se ukoče ili zategnu. U osnovi, postaju kraći. Kada se to dogodi, svakodnevni pokreti biće vam neugodniji.“

Ako vam je teško da, na primer, podižete predmete s poda, vreme je da dodate istezanje u svoju rutinu. Folden preporučuje da tri puta nedeljno odvojite nekoliko minuta za istezanje.

Ukočeni zglobovi

Zglobovi sadrže lubrikant nazvan sinovijalna tečnost. „Ta tečnost pomaže zglobovima da se glatko kreću bez bola. Kada se malo krećemo i ne vežbamo, proizvodnja ove tečnosti se usporava i osećamo veći napor u zglobovima“, ističe ona. Dodavanje šetanja u vašu rutinu i redovna hidracija omogućiće rast proizvodnje sinovijalne tečnosti.

Brzo se umarate

Ako primetite da se brzo umorite dok se penjete stepenicama ili hodate u supermarketu, to je znak da bi vam koristilo više kardioaktivnosti u vašem svakodnevnom životu.

„To se događa jer vaša pluća i srce više nisu naviknuti na rad iznad sedelačkog nivoa. Ako puno sedite tokom dana, preporučuje se da u slobodno vreme trčite ili hodate uzbrdo. Održavanje tela aktivnim i u kondiciji najbolji je lek za umorno srce i pluća“, objašnjava.

Tužni ste ili loše raspoloženi

Nedostatak fizičke aktivnosti mogao bi biti jedan od razloga zašto osećate pogoršanje raspoloženja. „Redovna fizička aktivnost uzrokuje da vaše telo proizvodi više ‘hormona sreće’, tj. endorfina“, tvrdi lekarka.

Endorfini izazivaju vrlo pozitivan osećaj u tijelu koji vas čini srećnijim i opuštenijim. Zato je važno da se što više krećete kako biste bili dobro raspoloženi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari