Vlada Srbije donela je odluku o odlaganju uvođenja fiskalnih kasa za taksiste do decembra 2011. godine zbog čega su taksisti juče odlučili da ne organizuju generalni štrajk 1. septembra.

– Dobili smo obećanje i da će Vlada Srbije do 9. septembra usvojiti izmene i dopune Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju čime će se stvoriti uslovi za rešavanje problema „divljih taksista“ i još nekih stvari koje muče taksiste i prevoznike. Dakle, mi smo naš štrajk zamrzli do daljnjeg. Pratićemo šta se dešava i u slučaju da obećanja koja su nam data ne budu ispunjena do 9. septembra spremni smo da aktiviramo odluku o održavanju generalnog štrajka – kaže za Danas Dušan Perić, član Pregovaračkog tima taksista i prevoznika.

Uprkos brojnim protestima koji su organizovani proteklih godina, ne bi li se uveo red u ovu delatnost, taksisti kažu da je malo postignuto. Najavljeno smanjenje broja „divljih taksista“ ide sporo, pa tako primera radi, ulicama Beograda i dalje vozi oko 1.500 nelegalnih taksista, a priča o fiskalizaciji se odugovlači već godinama. Beogradski taksi prevoznici su, kako kažu, zadovoljni angažovanjem gradskih vlasti, ali to nije dovoljno da bi mogli dobro da obavljaju svoj posao.

– Najveći problem stvara neodgovarajući republički zakon koji dopušta da ova delatnost bude dopunska zbog čega na ulici ima mnogo penzionera koji taksiraju i tako čine nelojalnu konkurenciju i znatno nam smanjuju profit – naglašava za naš list Vladimir Ivetić, zamenik predsednika Udruženja Žuti taksi. Vozači traže i da se najzad odredi najniža cena vožnje, kao i da se stimuliše upotreba ekoloških goriva.

Iz Direkcije za javni prevoz ističu da se stav gradonačelnika Dragana Đilasa nije promenio kada su u pitanju štrajkači koji umesto pregovaračkog stola koriste ulice da bi došli do ostvarivanja svojih zahteva.

– Sve zahteve taksi prevoznika Grad je već ispunio, a uslovi koje taksi udruženja zahtevaju da se ispune zavise od organa na državnom nivou. Ono što smo mogli, mi smo i učinili, pogotovo kada su u pitanju „divlji taksisti“. Naši inspektori svakodnevno kontrolišu vozila i vozače, njihove legitimacije i obeležja – ističe Aleksandar Đukić, pomoćnik sekretara za saobraćaj zadužen za taksi prevoz. U nekoliko taksi udruženja u Nišu podsećaju da su niški taksisti prošle godine više puta prostestvovali zbog „divljih“ taksista , blokirajući saobraćaj.

Novosadski taksisti bili su spremni da organizuju protestnu vožnju ulicama grada jer su, kako navode, nezadovoljni nepoštovanjem dogovora koji su imali sa nadležnima u gradskoj vlasti. Kako je najavio Radoslav Krstić, predsednik Samostalnog sindikata taksi preduzetnika grada Novog Sada, taksisti će tražiti smenu Siniše Bubnjevića, člana Gradskog veća zaduženog za saobraćaj, koga smatraju najodgovornijim za nerešene probleme i nastalu situaciju. I Kragujevcu je sve bilo spremno za protest. U tom gradu je nedavno formirano Udruženje taksi vozača SITAK koje od gradskih vlasti zahteva uvođenje reda u ovoj detalnosti. U ovom udruženju insistiraju, pre svega, na zabrani rada neregistrovanih i tzv. linijskih taksi vozila. „U Kragujevcu legalno radi nešto više od 500 taksista. Na gradskim ulicama, međutim, ima tri puta više taksi vozila. Krajnje je vreme da nadležni u gradskoj upravi zavedu red u oblasti taksi prevoza. U suprotrnom, već sredinom septembra organizovaćemo proteste na kragujevačkim ulicama“, poručuju iz SITAK-a.

Iako su se prošle godine pridružili generalnom štrajku, ovog puta užički taksisti nisu bili spremni da protestuju 1.septembra i da je odluka o štrajku ostala na snazi. Kako je Danasu rečeno u nekoliko taksi službi, u tom gradu ne postoji ni sindikat ni jedinstveno taksi udruženje jer vlasnici ne uspevaju da se o tome dogovore. Vlasnik In taksija Darko Obradović rekao je za naš list da nisu ni dobili informacije o organizovanju štrajka tako da ne bi ni protestovali. I u Bravo taksiju, potvrđuju Obradovićeve reči i objašnjavaju da iz sindikata Nezavisnost nisu dobili nikakva uputstva, tako da nisu u mogućnosti da policiji prijave takvu vrstu okupljanja. „Taksi je neophodna delatnost u gradu, ali policija i inspekcije nas stalno maltretiraju i kažnjavaju. Predlagao sam tihi štrajk, odnosno da se na određeno vreme sklonimo sa ulica, kako bismo gradskoj vlasti, policiji, inspekciji, ali i građanima ukazali na važnost naše delatnosti, a time i inicirali rešavanje naših problema. Međutim, to nisu podržali ostali vlasnici taksi službi u gradu“, rekao je Danasu Dragan Mijailović, vlasnik Leptir taksija. Ni u Subotici nisu bili spremni da protestuju iako kažu da podržavaju kolege iz Beograda. „Zahtevi su opravdani, ali s obzirom da smo sami sebi poslodavci, ne možemo organizovati protest ili štrajk protiv samih sebe. Inače, naše je mišljenje da je čitava oblast našeg rada zakonski nedovoljno ili nikako regulisana“, kaže Velljko Stančić, predsednik Saveza taksi udruženja Subotice.

BG table, BG vozači

Vladimir Ivetić iz Žutog taksija kao veliki problem sa kojim se suočavaju legalni vozači ističe taksiste iz drugih gradova, Pančeva ili Smedereva, na primer, koji imaju beogradske registracije i obavljaju posao na teritoriji prestonice, ali i obratno. Jedan od glavnih zahteva taksista je da se zabrani ovakvo „preletanje“.

Izuzeci

Prema odluci Vlade od uvođenja fiskalnih kasa izuzeti su i ulična prodaja sladoleda, opravka satova, časovnika i nakita, čišćenje objekata, osnovno, srednje i visoko obrazovanje. Pitanje poreskog statusa advokata biće uređeno novim zakonom o advokaturi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari