Poruka biciklista na 119. "Kritičnoj masi": Potrebni su nam bolji uslovi 1Foto: Dimitrije Petrović

Danas je u Beogradu, na Trgu Nikole Pašića, 119. put održana biciklistička vožnja pod nazivom „Kritična masa“.

S početkom u 17 časova, okupljeni biciklisti veličali su svoju pasiju vožnjom od Trga Nikole Pašića do Zemunskog keja.

Ova vožnja, koja se tradicionalno održava svakog meseca u Beogradu, Novom Sadu, Šapcu ali i Zagrebu i Skoplju, imala je za cilj skretanje pažnje na probleme sa kojima se biciklisti suočavaju u saobraćaju, od nedovoljne bezbednosti preko nepostojanja saobraćajne infrastrukture i neobeleženosti staza do dizanja svesti o mogućnostima koje bicikl pruža.

Premisa ovomesečnog skupa bila je isticanje mogućnosti simbioze železnice i bicikla kao združenog vida saobraćaja.

Ispred udruženja građana „Ulice za bicikliste“ govorio je Nebojša Stojković koji je istakao neiskorišćene resurse kojima železnica raspolaže.

„U zapadnim zemljama postoji praksa komjutinga, dolaženja biciklom na posao. Takođe, združeno sa biciklom se koriste i drugi vidovi saobraćaja, poput železnice. Ideja je da se bicikl ukrca na voz, a zatim, kada se dođe do željene tačke, put nastavi na biciklu. Mislim da ljudi nisu svesni koliko je korisno koristiti voz kao neku vrstu posrednika na dugim relacijama. Kako bi digli svest o tome, trenutno sa Železnicama Srbije razgovaramo o turi, gde će se oko 200 biciklista, koliko ih je približno ovde danas, prevesti vozom od Beograda do Novog Sada. Čekamo završetak radova na toj relaciji kako bi ostvarili to što smo zacrtali“, navodi Stojković.

On dodaje da bicikl koristi iz praktičnih razloga, ali i da ga posmatra kao ekološku alternativu drugim oblicima prevoza, dajući tako svoj doprinos čistijoj životnoj sredini.

Govoreći o zaštiti životne sredine, istakao je činjenicu da je udruženje na čijem je čelu, došlo do konkretnih rezultata.

„Iako nije direktno vezano za biciklizam, jako sam ponosan na to što smo jednu zelenu površinu u Bloku devet na Novom Beogradu uspeli da sačuvamo od pretvaranja u parking prostor. Pokazali smo da takva vrsta urbanizacije nije dobrodošla u naš kraj i uspeli smo da investitora odvratimo od ideje da jednu od retkih zelenih oaza na Novom Beogradu prekrije asfaltom“, naglašava Stojković.

Najavljena vožnja, kojoj su prisustvovali rekreativci različitih godina, od dece predškolskog uzrasta do ljudi u poznijim godinama, ispraćena je uz rifove Džimija Pejdža, a biciklisti su se zaputili prema Zemunu, usput obilazeći železničke stanice Karađorđev park, Prokop, Novi Beograd i Tošin Bunar gde su proveravali pristupne tačke, obezbeđenost i mogućnost prilaza svojim prevoznim sredstvom.

Po stizanju na cilj, neki od njih vidno nezadovoljni onim što su videli, sumirali su utiske, razmenili mišljenja i najavili novo druženje za sledeći mesec. Do tada se nadaju da će grad i država raditi na tome da unaprede njihov položaj u saobraćaju i učiniti da se oni, biciklisti, kao ravnopravni učesnici u saobraćaju, osećaju mnogo bezbednije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari