Ko je kriv za vagon? 1Foto BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIĆ

Izvrtanje teretnog voza i curenje 20 tona otrovnog amonijaka na deonici železničke pruge Niš-Dimitrovgrad, koja prolazi i kroz centar Niša, posledica je neodgovornosti vlasti koja od 2018. godine ne sprovodi izrađen projekat obnove ove najlošije pruge u čitavoj Evropi.

Ova, ko zna koja po redu nesreća sa tragičnim posledicama, koje režim pokušava da sakrije po svaku cenu, rezultat je odnosa vlasti SNS-a prema čitavom jugu Srbije.

Da li čudi da je na Jugu Srbije 100.000 ljudi manje za poslednjih 11 godina? Vlast koja za nacionalni stadion u Beogradu i za razne projekte od nacionalnog značaja u Beogradu planira da se zaduži više od 4,5 milijardi evra, a da vagone sa otrovnim teretom prevozi deonicom najgore pruge u Evropi i kroz centar Niša, jasno je da je stanovnike juga Srbije već otpisala i prepustila Aljbinu Kurtiju.

Tražimo prekid železničkog transporta opasnog tereta ovom prugom sve do njene rekonstrukcije i izmeštanja dela železničke pruge koja prolazi kroz centar Niša. Ovo su pitanja za ministra Vesića, ministarku Vujović i za rukovodstvo AD „Infrastrukture železnice“:

Ko je odgovoran što nije ni počeo da se sprovodi projekat modernizacije pruge Niš-Dimitrovgrad i izmeštanja pruge iz centra Niša, potpisan još 2018. godine, a koji je trebalo da počne 2020. godine, vredan 134 miliona evra, sa bespovratnin sredstvima od 73 miliona evra i dodatnih bespovratnih 34 miliona evra za izgradnju obilazne pruge oko Niša.

Da li se opasan teret od 20 tona otrovnog amonijaka, nakon izvrtanja vagona, izlio u Nišavu ili otišao u vazduh? Ko tvrdi i koji je dokaz da amonijak nije iscurio u Nišavu?

Ko je iz AD „Infrastrukture železnice“ odgovoran što se opasan sadržaj transporta prevozi prugom Niš-Dimitrovgrad za koju u svim dokumentima međunarodnih udruženja železnica stoji da je „usko grlo“ najniže D3 kategorije u čitavoj Evropi, na kojoj je zbog opasnosti brzina ograničena na 30km/h?

Ko je odgovoran što kompozicije teretnih vagona sa otrovnim i opasnim sadržajem u vlasništvu kompanije „Eliksir grupa“ i ko zna sa još kojim opasnim teretom svakodnevno prolaze prugom kroz centar Niša? Ko bi bio odgovoran da su se vagoni-cisterne izvrnuli u centru Niša?

Koji su privatni prevoznici licencirani za prevoz opasnog materijala na pruzi Niš-Dimitrovgrad i po kojim protokolima?

Koje su procedure i protokoli železničkog saobraćaja prekršeni jer se kompozicija od 20 vagona teška više od 18.000 tona kretala železničkom trasom D3 na kojoj je ograničenje težine 12.000 tona?

U odgovorima na ova pitanja koja znače život za građane juga Srbije i njegovog administrativnog centra Niša nalaze se i uzroci tragičnog smanjenja broja stanovnika juga Srbije koji je za 11 godina izgubio 100.000 ljudi.

Autorka je profesorka, narodna poslanica Dveri

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari