Moja banka, korona i samovolja

Ostavite komentar


  1. Čovek je bespogovorno u pravu. Banka je jednostrano promenila uslove ugovora zarad svoje dobiti, za komitenta to nije obavezujuće. Da su radili kako je trebalo ponudili bi reprogram kredita onima koji to žele i objasnili uslove, a nakon toga potpisali aneks ugovora. Tek od trenutka potpisivanja aneksa ugovora pravni posao postaje obavezujući za obe strane.

    1. Moj slučaj sa bankom nije takav. Uredno sam na eMail dobio obaveštenje o mogućem reprogramu duga. Komunikacija sa bankom mi inače ide preko eMaila.

      Poruku koju sam dobio razumeo sam. Nije bilo nepreciznosti. Shvatio sam da bi odlaganje otplate kredita povećalo ratu. Jedino što mi je smetalo u čitavoj priči jeste što sam morao da odbijem tu ponudu. Praktično, situacija je obrnuta od one koju bih očekivao – u određenom roku moram da kažem „Ne, ne želim vašu ponudu o odlaganju kredita“, jer ako to ne uradim, smatra se da sam pristao na ponudu (za očekivati je da bude obrnuto).

      No, moja banka i inače od ranije ima taj stav – ako se ne javiš, smatraćemo da si pristao na to-i-to. Stoga sam i navikao da detaljno čitam njihova obaveštenja. Ali, ne mogu da kažem da nisam bio blagovremeno i precizno informisan.

  2. Svaka cast kako ste ovo pristojno napisali. Koga korona nije unistila fizicki, vlast je svojim merama uz koriscenje birokratske masinerije dotukla psihicki i materijalno.

  3. Ako ste u toku moratorijuma poštovali ugovor i plaćali sve dospele rate na vreme, činjenica da formalno niste odustali od moratorijuma nije od značaja, i u tom slučaju nema uvećanje duga zbog kamate iz moratorijuma. . Ako miste plaćali rate, onda ste ipak po svojoj volji prihvatili moratorijum i Vaša banka je u tpm slučaju u pravu.

  4. Lepo je pisalo u svim sredstvima informisanja, da na sajtu banke možete da se izjasnite, ako ne želite moratorijum, jer je takvih slučajeva manje i to je logično. Ja sam to i uradio. Sve ste to mogli završiti od kuće, preko interneta. Prema tome, ovo je prazna priča.

    1. Mislim da je problem kod slučaja koji je čovek opisao, kao i u sličniim slučajevima, to što postoje korisnici koji slabije koriste Internet. Do njih teže/sporije dolazi informacija o izmenama u poslovanju banke.

      Ipak, ako se sam opredelio da informacije dobija na kućnu adresu, a ne preko emaJla, onda je banka morala tako da postupi. To što je bilo otežano stanje za „snail mail“, nije opravdanje za banku.

      No, pre mislim da je i ovde banka postupila na bezobrazan način – svi ćete preći na emaJliranu komunikaciju sa bankom, osim ako se u tom-i-tom roku ne izjasnite drugačije. A čovek se nije izjasnio (nebitan je razlog zašto nije stigao) i banka je sebe zaštitila.

      Verujem, poznajući način rada banaka, da bi oni, čak i da se izjasnio za „snail mail“ komunikaciju, oni posle šest meseci ponovo slali istu priču (imate rok da se izjasnite za „snail mail“ inače prelazimo na emaJl), pa onda on mora ponovo da se izjašnjava i svce tako u krug. U jednom trenutku će reći „ko vas he*e“ i samim tim nadrljati. Kako god okreneš, ne valja za klijenta.

    2. Nije prazna prica g.X! Zar smatrate da svako bas mora da ima internet, PC ili laptop i konacno smart phone? Ako to smatrate onda ste za zaljenje!

    3. Ovo šte ste napisali je tipičan odgovor službenika banke. Ja ne želim da se informišem o odlukama banke, a koje se tiču mene, u sredstvima informisanja. To je nedopustivo. Na mail nisam dobila obaveštenje. Ovo je klasična zloupotreba situacije u kojoj su ljudi bili sluđeni. Logično je da se jave oni koji ŽELE takvu vrstu „usluge“, kao što je neko već napisao u komentarima. Mene su u vreme vanrednog stanja zvali telefonom iz banke i nudili mi kredit, a što smatram uznemiravanjem, a nisu našli za shodno, barem mejlom da me obaveste o moratorijumu i posledicama istog. Dakle, niste u pravu.

  5. Nema tu imenjace, nikakve stete za banku, samo ce joj kredit biti vracen u punom iznosu i glavnice i kamate po ugovoru, samo tri meseca kasnije, koliko je trajao moratorijum. A moratorijum na otplatu kredita morao bi se odnositi i na kamatu kao sastavni deo ugovora, koji se prekida ( zamrzava, odlaze, prolongira) na tri meseca u celini. Ne moze biti moratorijum na jedan deo ugovora, a za drugi deo da ne vazi. Ako ovako ostane, banka ce dobiti tri mesecne kamate vise nego [to je predvidjeno ugovorom. Na osnovu cega, a mi za toliko osteceni. Na osnovu cega? Na osnovu odluke drzave da pomogne gradjanima u vanrednoj situaciji?!

  6. Moratorijm bi donekle bio u redu da su banke koristile današnje kamatne stope. Naravno, one su u kalkulaciji koristile kamatne stope iz vremena uzimanja kredita, koja su slučajno bile oko 2x veće tada nego danas.

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

Naslovna strana za 26. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Antonela Riha, novinarka

I pre nego što sam se učlanila u Klub čitalaca Danasa kupovala sam jedino Danas.