Pingpong sa putnicima 1 EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

Početak letnje sezone doneo je kolaps u domaćem avio-saobraćaju i neviđene gužve na beogradskom aerodromu. Doduše, ni Aerodrom „Nikola Tesla“ nije video ovoliki promet, ni po broju letova ni po broju putnika.

Iskustva putnika koji su leteli sa ANT u najmanju ruku su neprijatna. Gužve su počele još početkom juna, ali je kulminacija dostignuta 17, a posebno 18. juna, kad je otkazano više od 10 odsto letova Er Srbije, a većina ostalih odložena za nekoliko sati.

Putnici o tome uglavnom nisu bili unapred obavešteni.

Ispostavilo se da (pre)ambiciozni plan letenja nacionalnog avio-prevoznika nisu pratile organizacione sposobnosti menadžmenta, mada su bili i žrtve sticaja okolnosti.

Pingpong sa putnicima 2
Foto: Luca Marziale / Danas

Iznajmljeni avioni nisu stigli na vreme, a za neke letelice koje je trebalo remontovati nikako nisu stizali rezervni delovi. S druge strane, posle korone tražnja za letovima je eksplodirala, a Er Srbija ih je želela.

Besomučno su otvarali nove destinacije, čak 43 za poslednje dve godine. Zagrizli više nego što su mogli da progutaju.

Drugi par rukava je Aerodrom „Nikola Tesla“. Koncesionar, francuski Vansi preuzeo je upravljanje aerodromom i krenuo u ugovorene investicije.

Međutim, očigledno jeda nisu spremno dočekali rast saobraćaja, pošto je do pre dva dana 3,14 miliona putnika prošlo kroz srpsku vazdušnu luku, a sezona tek počinje.

Nedovoljan broj radnika na opsluživanju aviona i sortiranju prtljaga doveli su do toga da su prostorije aerodroma ovih dana pretrpane koferima. Radnici ne stižu ni da ih popišu, a kamoli pošalju vlasnicima.

Strani putnici koji su presedali u Beogradu na putu do letovališta kukaju kako su ostali bez garderobe i novca. Ali zajedničko svima, i domaćim i stranim putnicima, jeste da se žale na nedostatak komunikacije, da se na telefone i mejlove niko ne javlja, da su ostavljeni sami sebi bez ikakvih informacija satima.

Ne treba zaboraviti ni pasošku kontrolu, koja je sasvim odgovornost MUP, i primere u kojima na dolasku rade samo dva šaltera za stotine ljudi.

Trebalo je naći krivca za ovaj haos, a kad se vlastima učinilo da se javno mnjenje okreće protiv Er Srbije, krenula je kontraofanziva u kojoj ministar saobraćaja Goran Vesić proziva upravu aerodroma, a onda ih i Er Srbija optužuje za loše poslovanje.

Ostaje pitanje, ako ovako putovanje izgleda sa sedam miliona putnika godišnje, kako li će izgledati kada ih bude 15 miliona, koliko je projektovano za 20 godina, kad ističe koncesija?

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari