Razum i osećajnost 1

Ma ni ne gledam. Smučili su mi se svi. Odmah šaltam na drugi kanal, palac me je zaboleo.

Izaći ću, naravno, i glasati protiv Vučića – kaže mi prijateljica, a slične ili iste komentare čujem svaki put kad pitam ljude šta misle o celoj kampanji „borba za Beograd“.

Kako da ne bude dosadno kad SNS svaki put svoju započinje po istom obrascu – provokacijom. Lansira spot koji će, izvesno, biti zabranjen, e da bi se o njemu danima pričalo i tako veštački izazvala, moglo bi se reći, situacija reklame, od usta do usta. Potom kreće regularna varijanta, to jest, nežniji serijal – gde se ide na emocije – podrška u bitnim trenucima. „Primabalerina“ Aja Jung priskače u pomoć devojčici da se ne polupa dok izvodi neku igračku vežbu, Vesna Stanojević iz Sigurne kuće skuplja ugrožene žene i decu po beogradskim ulicama, doktor Zoran Radojičić, direktor bolnice u Tiršovoj i hirurg, umiruje zabrinutu mamu i bebu… Ima još toga. Muzika recimo, zna svako ko je gledao ovaj spot da ona takođe ima funkciju izazivanja emocija, a ova u SNS-ovom je verovatno izabrana sa ciljem da u kombinaciji sa slikama izazove da nas prizori koje gledamo ganu. Slogan „Zato što volimo Beograd“ sa logom AV, koji se u video-animaciji transformiše u srce, to na kraju poentira. Što bi rekao jedan moj prijatelj, „dobro da gore ne može biti“.

Suprotno SNS-u, Đilas je simbol racia. Ide na činjenice, matematiku i konačno dobro upotrebljenu foru s pozivnim brojem za Beograd – „tap 011“ – Đilas – Beograd odlučuje – ljudi pobeđuju, mada u uhu najviše ostaje Đilas pobeđuje, ili mi se učinilo. Zanimljivo je i što, uprkos idejnoj razlici, i SNS i PSG u svojim spotovima imaju situaciju kod doktora, kao da sami ne znamo te „goli život“ momente. Znaju o tome bolje i oni što imaju problema sa zdravljem i oni koji ih leče. O tome su baš govorili na svom protestu protiv vlasti od naprednjačke „brige“ finansijski ojađeni penzioneri koji kažu da nekad nemaju ni za lek . Novi životi, kao nada u bolje sutra, podsticanje nataliteta, pogled u budućnost i tome slično se teško mogu podstaći sloganima koje lansira aktuelna vlast, već pre konkretnim rešenjima koje u svojoj kampanji „ne obećava već garantuje“ Dragan Đilas. Uz garanciju obično ide i njen rok, to jest pitanje do kada, šta u slučaju štete… Uglavnom, rešenje „glasamo pa pozovemo – 011 za Beograd“, kao i spot u kojem Đilas sa svojim timom stoji ispred znaka „divljač na putu“ kako bi dočarao sumanute ideje vlasti u vezi sa gradnjom metroa, idejno su zanimljivije i tačnije, ali i dalje stoji konstatacija s početka teksta – da je cela kampanja naporno dosadna da vam se smuči, da spotovi i bilbordi sa sve novogodišnjom rasvetom i ukrasima stvaraju teško kičerajsko, mahom, dezinformacijsko zagađenje. Ako se vozite gradskim prevozom, pomaže sklapanje očnih kapaka i vežbe disanja. Provereno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari