Hladan tuš kojim se pere nečija savest: Zbog čega će smernice ministarstva za novu školsku godinu završiti u bespuću 1Foto: Danas/Željko Bošnjaković

Znate, da sam ja neka vlast, ja bi’ odma’ spustio ove cene, a podigao plate i narod bi živeo bolje.

Šta fali ovoj ideji? Ništa! Ovako bi bilo stvarno dobro.

Ono što ne valja je što je neizvodljivo, što nije dat eventualni način kako bi se ovakva reforma izvela i što ju je dao neko ko se ne razume u ekonomiju nimalo, ali, ipak, zna šta bi u istoj bio dobar rezultat.

Ovom rešenju su apsolutno podobne smernice koje je Ministarstvo prosvete dalo pred novu školsku godinu i to desetak dana pred početak iste…

Hladan tuš kojim se pere nečija savest.

O smernicama je dosta toga rečeno, možda najviše u samom tekstu koji ih predstavlja- ništa!

Hladan tuš kojim se pere nečija savest: Zbog čega će smernice ministarstva za novu školsku godinu završiti u bespuću 2
Žarko Milojčević Foto: Privatna arhiva

Gomila floskula koje lepo zvuče, ali suštinski i konkretno ne znače ništa i nose sa sobom mnoga protivrečja i dileme koje mogu da se loše protumače, jer su neprecizne, čak i zloupotrebe, ali ne od strane nastavnika…

Nije se stalo na smernicama!

Da li zbog toga što se kad nešto krene naopako, ide do kraja ili su ljudi iz ministarstva svesni da su smernice neprecizne pa su uveli još neke mere…

Lično mi je bliže ovo prvo. Novi predmet kojem moja malenkost nije zapamtila precizan naziv.

A i zašto bih?

Nebitno je i nebitan je!

Da… stara mantra da će neki novi školski predmet rešiti sve.

A, neće! Ne bi rešio sve i da je bolje pripremljen, da se zna program, plan, ishodi (ono što deca treba da znaju na kraju) i da se ocenjuje. A tek ovako… Groteska! Još jedan hladan tuš kojim neko pere savest.

Moralo je i da „otrojči“… Pred sam početak nove školske godine, novi set zakona. Vladanje će ulaziti u prosek od drugog razreda (bilo je od šestog).

Zašto nije do sad?

I je li to jedina izmena?

Hoće li davanje ocena iz vladanja manjih od trojke biti kao i dosad – iscrpljujuće, beskonačno dugo, komlikovano, uz zakon koji i ovde u nekim stvarima nije precizan.

Samo da znate, jedinica iz vladanja označava prolazak u narednu školsku godinu.

Jeste loša je za prosek, ali ne podrazumeva, kao nekad, automatsko isključenje iz škole.

A dugačak je put od jedinice do isključenja…opterećen mogućnošću da neki stručnjak iz Školske uprave (savetnik, inspektor ili neki treći činbenik) poništi odluku škole o izbacivanju. Dobijaće ubuduće prestupnici pet dana slobodno.

Kako drugačije tumačiti ovakvu stavku, donetu od strane nekog ko nit zna šta je škola, nit šta su đaci, ni kakvi su, ni kako to može da deluje, tj. ne deluje na učenike!

Tako je sa svim novotarijama donetim desetak dana pred početak školske godine, bez javne rasprave, bez dogovora, bez konsultovanja prosvetnih radnika, a uprkos brojnim tekstovima i javnim istupima o manjkavostima ovih predloga.

Na snazi imamo politiku svršenog čina: To vam je pa se snalazite!

A nacionalna čitanka?

Uh, bolje ne o ovoj temi koja se provukla pored nacionalnog stadiona, nacionalne televizije i još koje čega s epitetom nacinalno.

Bolje ne, jer opasno je, osim ako se i ona ne planira kao eksponat za EXPO 2027…. Videćete zašto.

I za kraj jedan hladan tuš, ali ne za pranje savesti – da li se brinete zbog nove školske godine? Morali biste!

I da se brinete i da se plašite jer školskim sistemom upraljaju ljudi koje ne znaju…

Sledeće što možemo da očekujemo od ovakvog ministarstva je deljenje slika svetaca po društvenim mrežama uz savete tipa: „upiši amin u komentaru za sreću i bezbednost svoje dece u školi“.

Evo, ja ću prvi: AMAN!

Autor je profesor književnosti

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari