Brdo protiv napretka 1

Nestručnost, neodgovornost i bahatost. Tako stručnjaci objašnjavaju ovo što se dešava sa građevinskom industrijom, u stvari sa najvećim, nacionalnim infrastrukturnim i građevinskim projektima.

Nestručnost ljudi kojima je povereno da vode ogromne i kompleksne projekte, a znaju malo ili ništa o tome a opet stavljaju svoje potpise. Neodgovornost onih koji znaju, a ćute zato što ne smeju ili neće da kažu ništa. Bahatost onih kojima je dato da upravljaju državnim novcem, milionima, prema kojima se odnose kao prema Alajbegovoj slami bez odgovornosti prema onima čiji je novac – nama, građanima, poreskim obveznicima. Ovako stručnjaci objašnjavaju sve šta se događa sa građevinarstvom u Srbiji. To se ne dešava od juče, ali se dešava svakodnevno i na nižem lokalnom nivou. Recimo investitor koji potkopa zid susedne zgrade koji se sruši, a nekoliko porodica ostane bez krova nad glavom. I nikom ništa. To je opis dešavanja iz Novog Sada od pre nekoliko dana, ali i onog iz Dubljanske ulice u Beogradu 2008. godine kada je 17 porodica moralo da se iseli zato što je investitor ili „investitor“ kopajući temelje za zgradu srušio tri okolne kuće.

To se odnosi i na gradnju i uređenje centralnog beogradskog trga Slavija koji je „završen“ 16. novembra prošle godine, a evo skoro mu produžavali rok da se stvarno završi. Ovi i još hiljade drugih primera gradnje bez građevinske dozvole, sa neprijavljenim i neobezbeđenim radnicima, sa falš majstorima i falš materijalom, kulminirali su prošlog meseca kada se po drugi put za šest meseci obrušilo brdo na trasu auto-puta u Grdeličkoj klisuri. Šta je sve potom isplivalo je za priču. Projekat je menjan 11 puta bez saglasnosti i obaveštavanja projektanta, konačni projekat po kom je rađeno nije imao građevinsku dozvolu, nadzorni organ je svojevremeno bio na crnoj listi Svetske banke zbog korupcije, prvobitni rok za izgradnju auto-puta bio je 2015. godina, a sada u septembru 2018. godine kažu verovatno će biti do kraja godine, ali nije to ni važno samo da bude bezbedan. Koliko je para potrošeno na ova odugovlačenja niko ni ne pita. Naravno vrhunac je dostignut pojavljivanjem predsednika Republike na mestu odrona sa nekim projektom po kome će se problem rešiti uklanjanjem brda.

Još nema projekta za tri druga brda na trasi auto-puta kroz Grdeličku klisuru koja su se takođe obrušavala u poslednje dve-tri godine. Mada što kaže jedan bivši ministar, nema potrebe za halabukom, pa niko nije stradao.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari