Ekranizacija 1

„Devet televizijskih ekrana u njegovoj kancelariji sugeriše da je on čovek koji prati sve – i svakog. Neki strahuju da bi mogao postati novi Viktor Orban, mađarski lider koji je od liberala postao nacionalista, koji se povinovao pravilima EU za dobijanje članstva samo da bi je napao iznutra. Ta paralela, kaže Vučić, ’99 odsto je sranje'“, pisalo je u reportaži uglednog Fajnenšel tajmsa pre tačno dve godine, u maju 2018.

Taj tekst je u Srbiji imao značajan odjek. U njemu se govori i o Vučićevom učešću na vojnoj paradi na Crvenom trgu u Moskvi u svojstvu počasnog gosta, navodi se da on kaže i da nije Putinova „peta kolona“ u EU, kao i da je opsednut Kosovom.

Tačno dve godine kasnije strahovi su se pojačali, kao i broj ekrana. Vučić se gotovo na dnevnoj bazi viđa sa Viktorom Orbanom, sa Putinom se stalno čuje telefonom, Kosovo je i dalje opsesija, kao što se i broj ekrana povećao.

Primenjujući ono što je postao diplomatski trend usled korona pandemije da se međunarodni politički događaji odvijaju kao poslovi „od kuće“ video-vezom, Vučić je prvi u svetu održao video-izbornu konvenciju.

Ta, kako u opoziciji kažu distopijska i orvelovska predstava, dala mu je priliku da se „obraća“ pred zidom sazdanim od ekrana, na kojima su bila mlada lica Srpske napredne stranke. Oni su vesnik novog digitalnog političkog doba pod Vučićevom liderstvom.

I to isto kao i video-poruke, koja su umesto fizičkog prisustva predsednika, puštane već snimljene na sednicama lokalnih odbora SNS širom Srbije. Poruke, čija je preteča spikerfon na telefonu Marka Đurića i skandiranje na severu Kosova, nakon pobede ogranaka SNS na izborima „Aco, Srbine“.

Tom bi se skanidranju sada moglo u šali dodati „Aco, digitalni Srbine“.

Tehnički gledano, video-kampanja naprednjaka je ispunila zadatak u smislu da je vrlo primećena i komentarisana.

Analitičari primećuju da i nije namenjena kritičkoj javnosti i protivnicima SNS-a nego upravo biračima naprednjaka.

I da joj je cilj da naglasi modernističku crtu Vučićeve vlasti. Ali, problem je što se nema sa čim uporediti. Nema druge ni približno jake kampanje niti političke organizacije da je vodi.

Naspram Vučićeve digitalne ere stoji samo maltene srednjovekovno gladovanje Boška Obradovića iz Sveza za Srbiju.

To je ipak, uprkos nastojanju Vučićevog štaba, glavna slika junskih izbora. Slika u kojoj se predsednik sve više udaljava iza zida od ekrana, ostavljajući opoziciju i narod na stepenicama.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari