Foto: FoNet/Ar Serbia

Razlog zbog kog se ovi nedeljnici ne izlažu, kako su nam rekli u ovoj kompaniji, jeste to što Er Srbija nema ugovore sa njima.

„Er Srbija već par godina nema ugovore o kupovini i distribuciji ni sa jednim od navedenih magazina. Izdanja sa kojima imamo ugovor, baš kao što je slučaj i sa kioscima, imaju jasno definisane pozicije. Zbog toga i nismo imali pravo da izlažemo pomenuta izdanja na policama gde stoji štampa u našem salonu na aerodromu. Naš salon ima samo ugovore sa Novostima, Blicom, Alo i Srpskim telegrafom. Od mesečnika imamo jedino izdanja poput Sveta kompjutera, Glorije, Politikinog zabavnika“, ističu u Er Srbiji za naš list.

Sadržaj mejla, u kom se u poslednjoj rečenici posebno ističe da upravo ove nedeljnike „nikako ne izlagati“, na Tviteru je prvi objavio Dragan Đilas. Uz svoj kratak komentar Đilas je pomenuo i savetnicu predsednika države Suzanu Vasiljević, kao članicu Nadzornog odbora u ovoj kompaniji.

Vasiljević je za Danas rekla da „Nadzorni odbor ne odlučuje o medijima sa kojima Er Srbija ima ugovore“.

Glavni urednik NIN-a Milan Ćulibrk kaže za Danas da je situacija u Srbiji gora nego što je mislio. Ironično, smatra da je odluka Er Srbije doneta zbog dobrobiti putnika.

– Oni koji dolaze treba da se upoznaju sa pravim prilikama u Srbiji. To će, naravno, najbolje učiniti ako čitaju Informer, Srpski telegraf, Alo… a ne NIN, Vreme ili Danas. Pretpostavljam da je Danas u kategoriji „novine sličnog sadržaja“ – kaže Ćulibrk. On dodaje da odluka nacionalne avio-kompanije treba da služi na čast ljudima iz vlasti, pošto je država većinski vlasnik, poručujući „alal vera, majstori“.

Urednica u Vremenu Jovana Gligorijević ocenjuje da je odluka – odlična.

– Navedene novine mogu da navedu putnike da počnu da misle svojom glavom i shvate šta se oko njih dešava, pa da sednu u avion i više se ne vrate ovde nikad. Mnogo je bolje da ostanu novine sa prostaklucima, klevetama i vestima iz rijaliti programa, pa da se putnici čude i krste, ali da požele da se vrate u cirkus kakvim ti mediji predstavljaju ovu zemlju. Najviše me intrigira ovaj deo koji kaže „i novine sličnog sadržaja“, pa se pitam kakvog? Istinitog, časnog, analitičnog – ističe Gligorijević za Danas.

Glavni urednik Nedeljnika Veljko Lalić kaže da je Er Srbija pre nekoliko godina jednostrano raskinula ugovor sa Nedeljnikom.

– To su učinili iako smo im pre toga godinama poklanjali novine, završili smo im i ogroman popust od 30 odsto za reklamiranje u NJujork tajmsu – kada je krenuo let za NJujork – s kojim su mogli narednih 100 godina da se reklamiraju u Nedeljniku – kaže Lalić za Danas.

On dodaje da je video njihovo nemušto obrazloženje kako nemaju ugovore sa ovim medijima, iako se – ukoliko je ovo istina – ne radi o ugovorima, već o strahu da korisnici biznis klase ne vide nedeljnike koje inače najviše čitaju.

– Pošto su već pokrenuli to pitanje, da iskoristim da ih pitam, na osnovu čega su odlučili da parama građana Srbije diskredituju tri nedeljnika koji po podacima IPSOS-a imaju najveću čitanost, i to posebno u grupi ljudi sa visokim primanjima koji se inače voze biznis klasom – ističe Lalić, napominjući da ga najviše zanima kako će renomirana svetska kompanija Vansi da reaguje na ovakvo ponašanje njihovog partnera u Beogradu.